Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Skapa egna sparbanker?
Skapa egna sparbanker?
2011-11-25 09:05 # 1
Äktavara
Med risk att detta redan är känt, men jag chansar :-)
Är inte detta en bra idé, att komma loss ur bank-asgamarnas grepp, genom att staten & kommuner/myndigheter/motsv skapar egna små sparbanker och gör samma som asgamarna, men utan ränta, och utan att asgamarna tjänar nått?
Att det skapas en rimlig mängd är väl det som Riksbanken skall ha kontroll på, istället för att sälja ut VÅRT guld, som pannbenen gjort!
Har någon här fått de pengar som guldförsäljningen gav? Jag har inte fått något. Men jag har djävlar i mig betalt när staten köpte guldet!
Kort sagt, revolution med nya moderna giljotiner med klingor i silver :-)

http://www.whitetv.se/en/component/content/article/3-nyheter/64-kommuner-bildar-egen-sparbank.html
2011-11-25 10:52 # 2
Despierto
JAK har lyckats både bilda och driva en bank så omöjligt kan det ju inte vara.
2011-11-25 11:37 # 3
JRX
Citat:
Ursprungligen postat av Äktavara
Är inte detta en bra idé, att komma loss ur bank-asgamarnas grepp, genom att staten & kommuner/myndigheter/motsv skapar egna små sparbanker och gör samma som asgamarna, men utan ränta, och utan att asgamarna tjänar nått?

Det är ju staten, i samarbete med ägarna till vissa storbanker, som har tagit över kontrollen av sparbankerna genom att införa Riksbankens monopol. Du får ingen bankoktroj om du inte köper deras upplägg. JAK och Ekobanken i all ära, de lever under monopolet och man låter dem hållas så länge de för en oväsentlig tillvaro.

Staten är inte lösningen, avskaffandet av monopolet är lösningen. Monopolet är bara drygt 100 år gammalt, det kommer att falla snart.
Senast ändrad av JRX; 2011-11-25 11:37


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt