Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Anders Borg citeras i USA
Anders Borg citeras i USA
2011-11-08 16:17 # 1
promavent
på apmex,

känns som att han säger en ganska bra sak, men jag som redan sitter med huslån vet ju vad jag föll för när jag byggde huset(dock byggde jag billigt för min plan är att betala tillbaka inom max 30 år). Låga räntor... så nog har han varit med och byggt en lånebubbla i bostadsmarknaden i Sverige alltid. OBS, var inte medlem på detta forum då, tack alla ni som har fått mig att förstå hur saker fungerar egentligen, ex hur pengar skapas, och jag har ändå en ingenjörsutbildning;)

"In the wake of George Papandreou being ousted from his position as prime minister of Greece, party leaders are not having an easy time agreeing on a new prime minister. Swedish Finance Minister Anders Borg said, “Europe is running dry on credibility, and a solution to a high debt crisis must be lower debt. The responsibility for that falls with the country with high debt, and that is obviously Greece and Italy.”
2011-11-10 19:58 # 2
Flipper
di.se / Anders Borg: "Sverige har stora bytesbalansöverskott, men samtidigt en hög privat skuldsättning, en relativt stor banksektor och huspriser som stigit kraftigt. Det gör att det inte är aktuellt med några lånefinansierade stimulanser i Sverige.
Det sade finansminister Anders Borg till journalister på måndagen med anledning av en fråga om att G20 efterfrågat åtgärder från länder med överskott." (citat di.se 7 Nov)

Hur ska man tolka detta? Vill G20 att vi Svenskar ska låna mer, för att hjälpa de skuldsatta länderna? ** smaaaart **
Senast ändrad av Flipper; 2011-11-10 20:00


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt