Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Banken
Banken
2011-11-05 14:42 # 1
Zäta
Vad har ni som hänger här (precis som jag) för bank egentligen?? Det känns lite som att de flesta här sparar sin kontantutbetalda lön i madrassen hemma. Men går ni då till posten varje gång ni skall göra en betalning...??

Det vore intressant att höra om eller vilka banktjänster ni använder er utav överhuvudtaget? Själv skulle jag vilja gå in på min bank och ta ut de papperslappar som jag har på mitt konto hos dem och istället spara dem hemma. Dock finns det ju vissa tjänster som faktiskt är ganska smidiga hos banken med betalningar etc.


2011-11-05 15:16 # 2
Nikon
Man kan ju undvika SEB, som förmodligen är den mest ädelmetallovänliga banken i Sverige.
2011-11-05 16:49 # 3
Selous
Jag har en lokal sparbank. Använder därför Swedbanks internetbank men jag har ingen relation med Swedbank i övrigt.
2011-11-05 17:11 # 4
promavent
Har också en lokal sparbank. Har gått igenom deras siffror och det ser bra ut. det enda negativa är att de äger aktier i "riktiga" swedbank. Men det viktigaste är att de inte har miljonbonusar till chefer etc, för som de säger själva; "då skulle de inte kunna bedriva verksamhet i närområdet och se folk i ögonen". Bor själv granne med chefen för ett av kontoren, och det är ingen onödig lyx där. Visst, de tog ut gemensam bonus på 40 000 kr per anställd förra året, men under dåliga år gör det inte sådant. De har också höjt sina krav mycket vad gäller bolån det senaste året osv, så de tillhör definitivt en av de bättre bankerna i Sverige och Europa. De påpekar också ofta att de inte tillhör swedbank, men använder sig av deras internettjänster osv. De måste sköta sig, för de har bara ett fåtal kunder i en liten begränsad geografisk del av Sverige. Precis som jag måste med min lilla firma.
2011-11-05 20:02 # 5
indoorsman
Swedbank. No problem so far.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt