Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Marknadsplats
Marknadsplats
2011-10-30 11:39 # 1
Despierto
För ett tag sedan diskuterades andrahandsmarknaden, särskilt Tradera, här på forumet. Då tyckte jag att det insinuerades från Liberty Silvers håll att det kanske var på g med ett alternativ till Traderas tjänster. Hur är det med den saken? Finns det något Liberty MEX på gång för små investerare?
2011-10-30 12:30 # 2
MrLibertad
En sådan marknadsplats skulle nog direkt slå mot LS själva, det skulle fungera mellan LS kunder (som i stort har haft likvärdig inköpsprisbild med moms) men ponera att en stor tysklandsimportör skulle börja kränga billigare silver än LS själva, på deras egen säljsite, mindre bra för LS försäljning skulle jag kunna tänka mig.
2011-10-30 12:51 # 3
Despierto
Det beror nog på. Min erfarenhet, och den ska medges är begränsad, är att de tyska firmorna raskt slår i momstaket och därmed blir av med sin fördel. Jag minns lite dåligt men jag kan inte dra mig till minnes att särskilt många stora tyska firmor sålde till Sverige efter våren på grund av detta.
2011-10-30 12:57 # 4
MrLibertad
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Det beror nog på. Min erfarenhet, och den ska medges är begränsad, är att de tyska firmorna raskt slår i momstaket och därmed blir av med sin fördel. Jag minns lite dåligt men jag kan inte dra mig till minnes att särskilt många stora tyska firmor sålde till Sverige efter våren på grund av detta.


Nja, det finns nu ett gäng Tysklandsfirmor som skickar till Sverige året om, det har faktiskt inte med hur mycket dom säljer utan hur mycket dom skickar.

Reglerna gäller när samma leverantör säljer online OCH skickar varorna, upp till en viss gräns, däremot kan leverantören sälja hur mycket som helst men låta ett annat bolag skicka varorna och det har många nu börjat fatta.

Sen finns det inget som hindrar att vem som helst åker ner och fyller en bil med silver och sen tar hem till Svedala.
Senast ändrad av MrLibertad; 2011-10-30 13:05
2011-10-30 17:15 # 5
Nikon
Citat:

Sen finns det inget som hindrar att vem som helst åker ner och fyller en bil med silver och sen tar hem till Svedala.


Förutom tullen då?
2011-10-30 17:25 # 6
MrLibertad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:

Sen finns det inget som hindrar att vem som helst åker ner och fyller en bil med silver och sen tar hem till Svedala.


Förutom tullen då?


Tullen????

Du åker tilll Tyskland och handlar silver inom EU, du betalar moms i inköpslandet.

Bara att åka hem, helt lagligt. Visa kvitto på inköpet om du blir stannad, inga som helst problem.
Senast ändrad av MrLibertad; 2011-10-30 17:25
2011-10-30 19:25 # 7
Nikon
Nej det var Norge ja... :-)
2011-10-30 21:10 # 8
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Det finns planering för en del spännande områden men jag vill inte gärna avslöja det fullt ut riktigt ännu utan får be om lite ytterligare tålamod...:-)
2011-10-30 22:22 # 9
JRX
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Det finns planering för en del spännande områden men jag vill inte gärna avslöja det fullt ut riktigt ännu utan får be om lite ytterligare tålamod...:-)


Wow, spännande! Ser fram emot det.
2011-10-30 22:50 # 10
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av ädelmetallforum.se
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:

Sen finns det inget som hindrar att vem som helst åker ner och fyller en bil med silver och sen tar hem till Svedala.


Förutom tullen då?


Tullen????

Du åker tilll Tyskland och handlar silver inom EU, du betalar moms i inköpslandet.

Bara att åka hem, helt lagligt. Visa kvitto på inköpet om du blir stannad, inga som helst problem.


Passa er för tullen. Regler gällande privatimport är något som de tolkar helt åt helvete..... Har egen erfarenhet av detta, så jag skulle absolut aldrig sätta mig i en bil och föra in silver för 100 000kr, skulle nog våga för högst 10 000kr. Står fel tullare där så räcker det med att denne tror att införsel är för kommersiellt bruk och du får svara för detta i tingsrätten. Vi är med i EU och ska slippa tullgränser men det skiter tydligen tullen i.
Senast ändrad av marcandrew; 2011-10-30 22:52


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt