Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Videoklipp som sätter fingret på vad Occupy-protesterna missat
Videoklipp som sätter fingret på vad Occupy-protesterna missat
2011-10-23 22:23 # 1
Duke
Den briljante David Icke, som har forskat på detta område i 20 år, kommer här med ett lika briljant tal.



2011-10-24 10:48 # 2
In4mayshun
Icke är en lustig knäppgök som tror att världen styrs av utomjordiska reptiler i mänsklig skepnad, bl a G W Bush (fast det är klart.....när man ser Bush agera känns det inte alls orealistiskt). Men han har trots det rätt i en hel del av det som sägs. Vi går ju helt tydligt mot en totalitär världsregering med en valuta och en militärmakt. Det vore ju onekligen lustigt om Orwell som Icke påstår faktiskt hade god insyn i NWO:s inre kretsar och skrev 1984 som en sort framtidsprofetia.

Men om vi, folket, inte ska organisera oss (eftersom organisationer är av ondo) hur ska vi då kunna klå "The Cabal"?

Citat:
In The Biggest Secret (1999), Icke introduced the reptoid hypothesis. He identified the Brotherhood as originating from reptilians from the constellation Draco, who walk on two legs and appear human, and who live in tunnels and caverns inside the earth. They are the race of gods known as the Anunnaki in the Babylonian creation myth, Enûma Eliš who share almost identical parallels across the ancient world cultures.[37] In The Biggest Secret Icke references his friend Brian Desborough and discusses how his colleague (a physicist) came to the conclusion that in 4000BC jupiter crashed into a planet displacing the orbits of Mars and Earth. He states that Mars was pushed further out into the solar system and the earth (which was much closer to the sun than it is today) inherited mars position. However this makes no sense because it would mean that only 6000 years ago the earth was positioned in an uninhabitable zone in which all life would literally be "burnt to a crisp". Lewis and Kahn write that Icke has taken his "ancient astronaut" narrative from the Jewish Azeri-American writer, Zecharia Sitchin.[38] Icke's idea of "inner-earth reptilians" is also not new, though Barkun writes that Icke has done more than most to expand it.[3


http://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke
2011-10-24 11:08 # 3
Despierto
Jag finner det märkligt att folihattar världen över inte tagit avstånd från Icke. Ingen enskild person i hela den världen har ju gjort så mycket för att sabotera en alternativ syn på världen och historien som han har gjort. Säga vad man vill om Alex Jones et al. men deras syn på saken är ju i alla fall teoretiskt sett möjlig, Ickes världssyn är ju rent religiös. Den kräver mycket, mycket tro och tillit.
2011-10-24 14:47 # 4
Linus H
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Jag finner det märkligt att folihattar världen över inte tagit avstånd från Icke. Ingen enskild person i hela den världen har ju gjort så mycket för att sabotera en alternativ syn på världen och historien som han har gjort. Säga vad man vill om Alex Jones et al. men deras syn på saken är ju i alla fall teoretiskt sett möjlig, Ickes världssyn är ju rent religiös. Den kräver mycket, mycket tro och tillit.


Tycker du har rätt i det du säger... Samtidigt får man ge Icke en del cred. Han är otroligt duktig på att formulera och sätta fingret på den massiva vilseledning som etablisemanget gör just nu och också har gjort i decenier.

Alex Jones är dock otroligt smart. Han går inte ut med nått som han inte tror på och enligt honom själv inte kan bevisa. Det håller han käft om. Det gör att förtroende för honom är och hålls starkt hos en växande skara lyssnare. Jag tror att han skulle kunna måla upp en bild om tex zionister som inte skulle vara så populär och skada honom.

Jag tror att Alex Jones roll kommer att bli otroligt viktig för USA och för både den del av befolkningen som vaknat up men också de som kommer förlora allt.
Senast ändrad av Linus H; 2011-10-24 14:48
2011-10-24 20:09 # 5
gestir
Bra klipp! Jag gillar David Icke. Har väntat på att han skulle säga något liknande om OWS.
2011-10-24 23:44 # 6
Sigvard
Ja Icke är ju som han är. Här är i varje fall en kristallklar video på 10 minuter där han koncentrerar sig på banksystemet.

http://www.youtube.com/watch?v=hoXfNhRkBDk
Senast ändrad av Sigvard; 2011-10-24 23:45
2011-10-25 00:56 # 7
Linus H
In4mayshun om du håller med honom i klippet. Varför misskrediterar du honom som mainstream media istället för att diskutera det han säger?
2011-10-25 10:43 # 8
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Linus H
In4mayshun om du håller med honom i klippet. Varför misskrediterar du honom som mainstream media istället för att diskutera det han säger?


Måste man antingen helt och hållet hålla med en viss person eller totalt avfärda den? Jag har för många år sedan läst hans största bok "Och sanningen ska göra er fria". Den förändrade mitt liv och tillvaron blev aldrig den samma igen. Mest på ett negativt sätt, eftersom jag insåg att den lilla grupp extremt onda människor som i hemlighet styr världen kommer att fortsätta göra det vad som än händer. Den stora massan kommer troligen aldrig att vakna upp och inse hur manipulerade och kontrollerade de är, eller så struntar de i det så länge de bara får shoppa. På så sätt gör Icke ett bra jobb med att informera.

Vad gäller diskussion av hans åsikter låter det sig inte göras på internetforum (med undantag av Flashback). Så fort man drar upp hur de dolda och hemliga maktstrukturerna egentligen ser ut så stängs trådar ner och inlägg raderas med luddiga hänvisningar till netikett och HMF-lagen. Så var det med den yttrandefriheten...

Tycker du själv att det är sannolikt eller rimligt att jorden styrs av utomjordiska reptiler i människoskepnad? Det tycker inte jag och vidhåller därför att Icke är en knäppgök. Inget hindrar dock att en knäppgök också gör bra saker för sina medmänniskor. Det här klippet är ett sådant exempel.
2011-10-25 20:51 # 9
Silverik
Säga vad man vill om David Icke, men jag håller med vad han säger!
Jag är också skeptisk till att "reptilerna styr vår värld"... men varför skulle det egentligen vara en omöjlighet? Ingen aning, säger jag i alla fall...
Men vi kan nog alla vara överens om att framtiden just nu ser ganska dyster ut, kan bara hoppas & göra det bästa av situationen...
Annars intressant klipp!
Senast ändrad av Silverik; 2011-10-25 20:52
2011-10-26 21:35 # 10
bluesky
Mycket bra dragning av Icke.

Att han sedan har vissa andra mer bisarra teorier behöver man inte dra in här. Här har han helt rätt, mitt i prick.

Alex Jones som någon tog upp är "kontrollerad opposition". Det finns en anledning till att han utelämnar väsentliga fakta.
Senast ändrad av bluesky; 2011-10-26 23:26
2011-10-27 15:28 # 11
Linus H
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Linus H
In4mayshun om du håller med honom i klippet. Varför misskrediterar du honom som mainstream media istället för att diskutera det han säger?


Måste man antingen helt och hållet hålla med en viss person eller totalt avfärda den? Jag har för många år sedan läst hans största bok "Och sanningen ska göra er fria". Den förändrade mitt liv och tillvaron blev aldrig den samma igen. Mest på ett negativt sätt, eftersom jag insåg att den lilla grupp extremt onda människor som i hemlighet styr världen kommer att fortsätta göra det vad som än händer. Den stora massan kommer troligen aldrig att vakna upp och inse hur manipulerade och kontrollerade de är, eller så struntar de i det så länge de bara får shoppa. På så sätt gör Icke ett bra jobb med att informera.

Vad gäller diskussion av hans åsikter låter det sig inte göras på internetforum (med undantag av Flashback). Så fort man drar upp hur de dolda och hemliga maktstrukturerna egentligen ser ut så stängs trådar ner och inlägg raderas med luddiga hänvisningar till netikett och HMF-lagen. Så var det med den yttrandefriheten...

Tycker du själv att det är sannolikt eller rimligt att jorden styrs av utomjordiska reptiler i människoskepnad? Det tycker inte jag och vidhåller därför att Icke är en knäppgök. Inget hindrar dock att en knäppgök också gör bra saker för sina medmänniskor. Det här klippet är ett sådant exempel.


Jag tror inte ett skit på reptilertugget som Icke för. Däremot har 626 personer sett denna tråd och det som framhävs är att han är en knäppgök och inte det han faktiskt säger. Jag menar om man vill påverka läsarna av tråden så kanske man skall diskutera det han säger istället.
Senast ändrad av Linus H; 2011-10-27 15:28


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt