Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Bunkrar ni även mat?
Bunkrar ni även mat?
2011-10-23 15:36 # 1
Faravid
Ni som investerar i fysisk ädelmetall, bunkrar ni även ett matförråd?

Personligen gör jag både och.
2011-10-23 16:50 # 2
wricky
Inte ännu, men jag är mentalt berädd att kasta mig iväg om 1-2länder skulle ställa in sina betalningar.
2011-10-23 16:51 # 3
Despierto
Ja, jag bunkrar mat, utrustning och färdigheter.
2011-10-23 17:02 # 4
promavent
Jag bunkrar sådant som jag ändå kommer använda mig av, för oavsett om det inte kraschar strax, så anser jag att det är smartare att köpa ex. konserver, energi, mediciner o.d redan nu, eftersom inflationen kommer göra detta dyrare. Dvs, jag tror jag får bättre ränta i nödvändiga varor än på banken, framförallt om de fortsätter trycka pengar, och det verkar de ju inte sluta med.
2011-10-23 17:10 # 5
indoorsman
Ja, självklart. Matkonserver ökar mer i värde än att ha pengarna på sparkonto tack vare matprisökningar. Glöm ej .22 long & 6.5X55 som last ditch reserv-valuta. =^)
2011-10-23 20:15 # 6
HPX
Verkar som folk har en ganska sund inställning till survivalism/neo-survivalism eller vad man nu vill kalla det. Man köper inte konserver för att man tror att man kommer behöva dem - man köper dem rimligtvis för att slippa känslan av att ha skjutit sig själv i skrevet OM det osannolika skulle hända och man står utan.

Som tidigare skribenter även påpekat så är det väldigt svårt för Riksbanken att minska värdet på mina besparingar om de är investerade i köttkonserver. Skulle krävas att Riksbanken ger sig in i köttproduktion då, och börjar ge ut statligt subventionerade konserver ...... förminskar dock inte mina möjligheter att äta upp mina egna, utan förlust av "värde".
2011-10-23 20:29 # 7
indoorsman
Tja... eftersom jag planerar att fortsätta äta känns mat som en sund investering. Annars är det som vissa kallar "survivalism" det som som mormor brukade kalla "sunt förnuft". ( hon köpte f.ö. gärna smycken i 24 karat)
2011-10-24 21:52 # 8
marcandrew
Ja, jag klarar mig nog ett tag. När det är slut så har jag svartkrutaren från tidigt 1800-tal och tar eran mat och era foliehattar=).


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt