Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Gammal är äldst? Har "gammelmedia" börjat vakna?
Gammal är äldst? Har "gammelmedia" börjat vakna?
2011-10-20 14:05 # 1
Liberty Silver / Gustav Andersson
I och med att vissa journalister iaf börjar uppmärksamma och komma någonstans i närheten till rötterna av problemen i ekonomin (tex Andreas Cernvenka, Svd) undrar man om vissa i gammelmedia har börjat vakna upp och vad det innebär på sikt då, som det brukar heta, gammal trots allt är äldst. idag länkar tex Svds börsblogg till Zero Hedge. Vad tror ni?
2011-10-20 16:30 # 2
billion
Jag tror att de påverkas av vad som är populärt och säljer. Ökar intresset kommer de undersöka och skriva mer om dessa frågor. "Money talks".
2011-10-21 10:46 # 3
Flavian
I likhet med föregående talare tror jag att de flesta journalister är opportunister som skriver om det de tror ligger i tiden. Om folk inte läser det som skrivs så blir ju rimligen journalisterna arbetslösa och det vill de ju knappast. Jag försöker emellertid inte säga att jag att Andreas Cervanka är en ryggradslös opportunist.

Positivt är att guld blivit "rumsrent" och att uppfattningen att guld är en utmärkt värdebevarare numera inte avfärdas som vidskepelse.
2011-10-21 10:49 # 4
Despierto
SvD är Sveriges i särklass bästa dagstidning. Det innebär ju inte bara att de har den bästa redaktionen utan även det blötaste fingret i luften. En snabb titt på kommentarerna på Cervenkas krönikor visar ju på att de är rätt ute och det har nog inte gått cheferna förbi.

Annonsörerna blir nog inte heller olyckliga då journalistiken drar till sig kapitalstarka, ekonomiintresserade läsare.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt