Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Harry S. Dent
Harry S. Dent
2011-10-11 00:01 # 1
SIMM
Är det någon som är insatt i Harry S. Dent?

Flödet från alla informatörer som vill sälja en prenumeration är överväldigande. Men killen har några bra poänger om de olika cyklerna vi ständigt befinner oss i. Skall man då tro på honom skall man även gär ur guld och silver för i den kommande depressionen är det bara cash som gäller (och i då synnerhet USD). Enligt egen utsago har han varit slående på utgången av tidigare prediktioner. Länken nedan är en sådan där babbel sida där man hela tiden pratar och det dröjer innan man når målsnöret (om prenumeration och då som vanligt halva priset). Men om hans tidigare utsagor, som han påstår, är det han förmedlar väl värt att höra/läsa.

http://www.boomandbustinvestor.com/pages/bnb/video/BNB1_NEW.php?pub=BNB1_NEW&code=LBNBMA06

Killen har tidigare skrivit "The great boom ahead" i början av 90-talet, och nu en senare bok har då helt bytt cykel till "The great depression ahed" kom runt 2008.

Känns som jag får sätta mig in mer i denna killes värld, men det hindrar ju inte om någon av er redan känner till honom kan svara.

// SIMM
2011-10-11 00:53 # 2
Silverbullit
Vet inget, men det osar ju bedrägeri (åtminstone i den länk du postade) låååång väg!!!

Senast ändrad av Silverbullit; 2011-10-11 00:55
2011-10-11 10:41 # 3
Äktavara
Jag håller med Dent.
Fysiska US$ kommer vara det enda som håller den grundlurade utplundrade amerikanska medelsvensson vid liv nu i vinter.
Dom värmer antagligen lika bra, som de miljardRiksmarssedlar som de utblottade tyskarna eldade med på 20-talet.
På sommaren vet jag inte dock, om de är mycket att ha.
2011-10-11 22:03 # 4
SIMM
Han jämförde med depressionen då det var de med pengar som kunde köpa tillgångar billigt. Nu vet jag inte, men det kanske innefattad guld också (innan det skulle återlämnas).

En rolig poäng är annars med ca 40 års cykler har man babybooms, vilket då leder till att det är de som köper hus/bilar/båtar etc. som håller det hela igång tills de istället börjar gå inför sparande till pensionen. Följer man dessa steg vilket även Robert Kiyosaki skrivit om är börsen på väg under de kommande åren ner för nu skall de ha ut sina pensionspengar.
Harry Dent förutsåg husboomen före den ramlade omkull och 1992 att det skulle bli starka börsår (och varnade för IT-kraschen) m.m.
Dent ser Dow 3300 runt hösten 2014 cykliskt, Robert däremot säger att det blir som värst (ej konjunkturrelaterat eller cyklist) runt 2015/2016 då pensionären når peaken i USA (de är också tvingade att sälja en viss del för att få ut sin pension). Han ser även att fastigheter måste gå ner för det finns inte lika många i befolkning att ta efter alla hus som byggts i USA - tillgång och efterfrågan styr ju som sagt priserna.
Dent har flera poänger och även om det är reklam för nyhetsbrev finns det även fler poänger och cykler han tar upp.

Så om ni orkar lyssna på det är det väl värd tid ändå anser jag. Men jag känner inte till honom i övrigt. Det var därför jag frågade om någon visste, då han verkar vara lite som Gerald Celente.

Han finns även nämnd på Wikipedia och flera träffar på Google och egen hemsida bla. http://www.hsdent.com/tgca_pr.pdf, så en riktig dagsslända är han inte heller.

YouTube updates för från boken 2008.
Update 2009

Update feb 2011


// SIMM
Senast ändrad av SIMM; 2011-10-11 22:47


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt