Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < LS ledare 7/10 Tillväxtländernas centralbanker
LS ledare 7/10 Tillväxtländernas centralbanker
2011-10-08 16:34 # 1
SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
"Totalt förväntas värdlens centralbanker öka sitt guldinnehav med 336 ton netto i år. "


En intressant ledare där man ser hur Kina köper upp via bulvaner. Att västvärldens banker säger sig köpa guld just för att det finns liksom inget annat att diversifiera sig i.

Men min fråga är var fanns detta guldet innan?
Vilken förutom gruvor med nyproduktion och återvinning säljer guld. Vi snackar fler hundra ton här och om det bara är nyproduktion som sugs upp kommer ju guldet att rasa den dagen ingen vill köpa det som produceras. Så länge det finns efterfrågan är det ju ok, men sen? Finns det ingen vanlig människa, bank eller företag som vill köpa produktionen så måste det ju ner - bygger ju som allt annat på tillgång och efterfrågan.
Är det inte nyproduktion - vem är då så dum att denne säljer nu i denna volatila värld med bankrutta länder och skuldkriser.
Är det nyproduktion, vart försvann då det nyproducerade guldet under de senaste 30 åren?

Hoppas någon mer insatt i guldhistoria kan svara.

// SIMM
2011-10-08 17:01 # 2
JJ
kan det vara så att dessa banker vet att det kanske nalkas guldmyntfot. plus att man ska ju inte mäta guld mot hur mycket det går upp och ner utan det handlar om att köpa guld så länge vi kan innan fiat valutorna kollapsar. annars står man där och e helt pank när de skiftar om till guldmyntfot.
2011-10-08 17:30 # 3
TVD
2011-10-09 20:37 # 4
förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
"Totalt förväntas värdlens centralbanker öka sitt guldinnehav med 336 ton netto i år. "


En intressant ledare där man ser hur Kina köper upp via bulvaner. Att västvärldens banker säger sig köpa guld just för att det finns liksom inget annat att diversifiera sig i.

Men min fråga är var fanns detta guldet innan?
Vilken förutom gruvor med nyproduktion och återvinning säljer guld. Vi snackar fler hundra ton här och om det bara är nyproduktion som sugs upp kommer ju guldet att rasa den dagen ingen vill köpa det som produceras. Så länge det finns efterfrågan är det ju ok, men sen? Finns det ingen vanlig människa, bank eller företag som vill köpa produktionen så måste det ju ner - bygger ju som allt annat på tillgång och efterfrågan.
Är det inte nyproduktion - vem är då så dum att denne säljer nu i denna volatila värld med bankrutta länder och skuldkriser.
Är det nyproduktion, vart försvann då det nyproducerade guldet under de senaste 30 åren?

Hoppas någon mer insatt i guldhistoria kan svara.

// SIMM


De som säljer nu är dessvärre de som inte förstår bättre dvs DEN STORA MASSAN.
I små mängder dammsugs just i detta nu Europa på allt guld tillhörande den stora massan!
Massan som behöver fiatpengar till konsumtion.
Den hjärntvättade massan som vill dvs måste konsumera för att inte mentalt bryta ihop.

Den giriga konsumenten som genom olika märkeskedjor indirekt utnyttjar fattiga på andra sidan jordklotet!
Den giriga massan som tvingar sina far och mormödrar att sälja allt sitt guld till gulduppköpare.

Den oförstående massan som nu börjar agera och försöker ockupera Wall Street t ex.

Den känslosamma massan som är beroende av diverse kolsyrade läskedrycker, cigaretter och alkohol.
Ej att förglömma PSYKOFARMAKA!

Den totalt lurade massan som kommer kasta första stenen utan att förstå vilka konsekvenser det får.

På lördag skall tydligen Sergels torg intas av aktivister som inte vet bättre.
Aktivister som först lurats till att konsumera och som nu saknar pengar till konsumtion.
Aktivister som vill att politiker ska lösa problemen utan att förstå vilka konsekvenser det får.
Aktivister som inte vet bättre!

Allt detta mina vänner är precis det bankerna vill, tror jag.

Bankerna vill först genom diverse mellanhänder skapa mer fiatpengar och lån.
Sedan kommer konsumtionen självförstöras, fiatvalutorna kollapsar och guld/silvermyntfot återinförs.
Det finns ingen återvändo idag!
Är man vaksam är det bara att utnyttja detta förträffliga läge!

Ur kaos - skapad ordning...Kan det bli bättre?

/Förnuft & känsla
2011-10-09 22:21 # 5
Skrumpelnubb
@Förnuft & känsla

Ursäkta att jag tar mig friheten att klippa lite i din text. Men jag har en del invändningar mot det du skrivit.

Citat:
Den giriga konsumenten som genom olika märkeskedjor indirekt utnyttjar fattiga på andra sidan jordklotet!
Den giriga massan som tvingar sina far och mormödrar att sälja allt sitt guld till gulduppköpare.


Du kallar folk giriga, men det är de som har gott om pengar som är de som har lyxen att kunna välja svensktillverkat, vi andra får nöja oss med lågprisvaror tillverkade i låglöneländer.

Skulden ligger inte huvudsakligen hos konsumenterna. Skulden ligger i att politiker och media tillåts kunna köpas för pengar och att fiat-valutasystemet är påtvingat. Vi har ett imperium som har sitt egna subtila och elaborerade sätt att bedra folken och utvidga sig och gynna fåtalet på flertalets bekostnad. Ska vi klaga får vi göra det gentemot våra regeringar. T.ex. genom att demonstrera eftersom vi inte kan välja bort problemen vid valurnorna.

Citat:
Den oförstående massan som nu börjar agera och försöker ockupera Wall Street t ex.


Folk är missnöjda mot nuvarande ordning och de uttrycker det på olika sätt. Egentligen är det trots allt regeringarnas ansvar att ett fåtal med hjälp av pengar kan få politiker att utforma lagar eller starta krig som gynnar just dem på alla andras bekostnad. Det är sådant de flesta av de som demonstrerar har fått nog av.

Citat:

Den känslosamma massan som är beroende av diverse kolsyrade läskedrycker, cigaretter och alkohol.
Ej att förglömma PSYKOFARMAKA!


Förmodligen placerar du människor du inte känner i "den stora massan". Jag tycker du gör fel! T.ex. min hustru har en neurologisk skada som leder till brist i hjärnans signalsubstanser. Detta leder till att hon har två olika diagnoser som verkar förstärkande på varandra. Efter långvariga utprovningar av mediciner har hon uppnått en någorlunda fungerande vardag. Det hade hon inte fått utan medicin. Hon är en av de som du har fördömt. Så det är faktiskt du som kastar sten!

Citat:

Den totalt lurade massan som kommer kasta första stenen utan att förstå vilka konsekvenser det får.


Citat:
På lördag skall tydligen Sergels torg intas av aktivister som inte vet bättre....


Jag ser inget fel i att demonstrera mot rådande system.

Citat:

Är man vaksam är det bara att utnyttja detta förträffliga läge!

Ur kaos - skapad ordning...Kan det bli bättre?
/Förnuft & känsla


Själv tror jag inte världen kommer att bli bättre. Vi kommer inte någonsin att få se jordisk rätt och rättvisa som tillfredsställer oss. Jag köper silver, men mitt hopp ligger inte till silvret eller till något annat i den här världen. Jag sätter mitt hopp till Gud och Guds rike. Att hoppas på den här världen leder bara till frustration och vrede och det leder i sin tur inte till något gott.

/Robban
Senast ändrad av Skrumpelnubb; 2011-10-10 00:20
2011-10-10 20:29 # 6
HPD
Jag tycker det är helt rätt att demonstrera mot nuvarande system. Om någon tycker de är okunniga så gå för all del dit och informera de som demonstrerar. Att det finns de som fattar galoppen tycker jag visas med all önskvärd tydlighet om man tittar på det videoklipp som cirkulerat "end the fed" en ung kille på #ows. (Har inte klippet framför mig, men det har cirkulerats på div. ställen, typ zh, mfc mfl, tror jag.)

Att de inser att något är fel, är ju en bra första start. Att se ner på dessa är knappast produktivt, informera hellre och låt oss alla hjälpas åt att öppna ögonen för de som inte förstår bättre.

//HPD
2011-10-11 18:24 # 7
SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av Skrumpelnubb
Du kallar folk giriga, men det är de som har gott om pengar som är de som har lyxen att kunna välja svensktillverkat, vi andra får nöja oss med lågprisvaror tillverkade i låglöneländer.

Skulden ligger inte huvudsakligen hos konsumenterna. Skulden ligger i att politiker och media tillåts kunna köpas för pengar och att fiat-valutasystemet är påtvingat. Vi har ett imperium som har sitt egna subtila och elaborerade sätt att bedra folken och utvidga sig och gynna fåtalet på flertalets bekostnad. Ska vi klaga får vi göra det gentemot våra regeringar. T.ex. genom att demonstrera eftersom vi inte kan välja bort problemen vid valurnorna.

/Robban


Då var alla förr rika, då de köpte svenskt....

Nej jag anser att det är precis tvärtom. Konsumenten är en lättlurad jäkel och gick på billighetsracet, vilket gjorde att fler och fler började importera från andra länder och flytta ut sin produktion. Då försvann jobb efter jobb och vi fick mindre att göra, mindre skatter och påföljden till alla neddragningar.
Vi hyllar Kamprad och HM-Persson som några hjältar när det är de och många fler som just skapat det vi har idag (och givetvis konsumentens jakt på billigt skit).

Då var det prylar "Made in Sweden", Svenskt kött, svenskt svenskt svenskt. Idag håller de tom.på med att utbilda folk i Svenska i något land (minns inte var) för att stackars pensionärer skall få färdtjänst - jisses.
Det är vår billigehets-hets som fått hela Sverige på fall och Kamprad och HM-Person som tjänat multum. Die dumme Schewde (och européer och amerikanare, ja alla i väst).

// SIMM
2011-10-12 21:10 # 8
SIMM
Åter till min grundfråga (vill gärna ha ett svar): Var fanns guldet innan?
Om bankerna inte vill ha allt sitt guld och säljer ut det och samtidigt som det stadigt gått ner från 1980 och under tjugo års tid. Vem tusan har då legat på det?
Vet folk som länge haft guld i sin ägor, men jag snackar mer om de tusentals ton som det handlar om, inte små numismatiska mynt som florerar lite här och var.

Så vem har suttit på det så länge?
Om det då börjar röra på sig på rätt håll, ja då är det ju än mer dags att hålla på det och inte sälja det. Så hur tusan kan nu bankerna köpa upp allt de vill?
Sedan att det finns mängder med "vi köper ditt guld" borde ju varna allmänheten, fast det är liksom en annan sak.

// SIMM


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt