Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < IMF advisor says we face a Worldwide Banking Meltdown
IMF advisor says we face a Worldwide Banking Meltdown
2011-10-07 08:06 # 1
subframe
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-10-07 08:14
2011-10-07 08:50 # 2
JRX
Tyckte mig se en stor fet räv bakom örat på mannen från IMF. Han använder sanningen för att skrämma folk till att acceptera mer QE och liknande maktmedel. "Rekapitalisera" bankerna och vissa medlemsstater genom centralbankerna, inte genom att bygga upp balanserna, det innebär bara mer av samma usla medicin.
2011-10-07 10:43 # 3
In4mayshun
Nu händer det. Nu klappar hela skiten ihop. Det här har jag väntat på i tio år. Och ingen (förutom han IMF-snubben i klippet ovan) talar om derivaten. OTC-derivaten som ställts ut till belopp som överstiger de underliggande värdena flera gånger om.
Senast ändrad av In4mayshun; 2011-10-07 11:44
2011-10-07 12:04 # 4
MFC
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Nu händer det. Nu klappar hela skiten ihop. Det här har jag väntat på i tio år. Och ingen (förutom han IMF-snubben i klippet ovan) talar om derivaten. OTC-derivaten som ställts ut till belopp som överstiger de underliggande värdena flera gånger om.


Bunga Bunga?
2011-10-07 12:05 # 5
Despierto
JRX satt huvudet på spiken. Zerohedge hade ett lustigt inlägg igår om hur vi borde låta de svaga bankerna konka och sedan satsa eventuella medel på att hjälpa de starka. Mycket darwinisktiskt även om jag inte anser att några företag ska ha statlig hjälp.

Men det kommer dom att få. Politikerna vill inte stöta sig med ägare till bankerna och statsobligationerna, bättre då att stöta sig med väljarna. Väljarna kan ju inte välja bort bailouts eftersom alla partier förutom extremistpartierna stödjer dom. Precis som med pensionssystemet finns det inget sätt att med valsedeln protestera.
2011-10-07 23:38 # 6
mikvat


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt