Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Exitstrategi ??
Exitstrategi ??
2011-01-30 03:01 # 13
Tel
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
snip
om FED höjer räntan till 10%, vad tror ni händer?


Det är otänkbart att FED skulle höja räntan till 10%. De skulle skjuta sig själva i foten, strypa tillväxten totalt och gör sin skuld ännu mer omöjlig att betala av.
2011-01-30 03:06 # 14
Z.
Citat:
Ursprungligen postat av Tel
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
snip
om FED höjer räntan till 10%, vad tror ni händer?


Det är otänkbart att FED skulle höja räntan till 10%. De skulle skjuta sig själva i foten, strypa tillväxten totalt och gör sin skuld ännu mer omöjlig att betala av.


Är inte den låga räntan ett av problemen? Vad USA måste göra är att höja räntan, skära ner kraftigt och börja betala av så gott det går. Att stoppa lånekarusellen alltså, även om det är väldigt smärtsamt.

Jag har alltid uppfattat det som en positiv sak när Riksbanken höjde räntan till 500% för att förhindra hyperinflation och depression. Men jag är ingen expert, någon som vet?
2011-01-30 12:06 # 15
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Z.
Citat:
Ursprungligen postat av Tel
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
snip
om FED höjer räntan till 10%, vad tror ni händer?


Det är otänkbart att FED skulle höja räntan till 10%. De skulle skjuta sig själva i foten, strypa tillväxten totalt och gör sin skuld ännu mer omöjlig att betala av.


Är inte den låga räntan ett av problemen? Vad USA måste göra är att höja räntan, skära ner kraftigt och börja betala av så gott det går. Att stoppa lånekarusellen alltså, även om det är väldigt smärtsamt.

Jag har alltid uppfattat det som en positiv sak när Riksbanken höjde räntan till 500% för att förhindra hyperinflation och depression. Men jag är ingen expert, någon som vet?
2011-01-30 12:11 # 16
Tel
Jo, om jag har förstått det rätt så borde USA höja räntan för att motverka inflation men de är i ett moment två situation.
Å ena sidan måste de få fart på ekonomin - det är därför de håller räntan lågt och trycker pengar för att försöka stimulera tillväxten - å andra sidan om de höjde räntan och slutade trycka pengar skulle det ha motsatt effekt. Mindre tillväxt och mindre pengar inkommande till statskassan även om inflationen hållas tillbaka.

Det ser ut som de inte kan vinna oavsätt hur de gör.
2011-01-30 13:12 # 17
Tel
Moment tjugo två förstås
2011-01-30 17:57 # 18
Z.
Citat:
Ursprungligen postat av Tel
Jo, om jag har förstått det rätt så borde USA höja räntan för att motverka inflation men de är i ett moment två situation.
Å ena sidan måste de få fart på ekonomin - det är därför de håller räntan lågt och trycker pengar för att försöka stimulera tillväxten - å andra sidan om de höjde räntan och slutade trycka pengar skulle det ha motsatt effekt. Mindre tillväxt och mindre pengar inkommande till statskassan även om inflationen hållas tillbaka.

Det ser ut som de inte kan vinna oavsätt hur de gör.


Jag tror att en ekonomisk nedgång är precis vad USA behöver, "liquidation of bad debt and assets" så att säga. Sedan kan ekonomin ta fart igen utan någon som helst statlig inblandning (som depressionen 1920).
2011-01-30 18:45 # 19
Anonym
Ekonomin kommer aldrig att ta fart igen någonstans på planeten. Vi befinner oss i början av den industriella civilisationens kollaps på grund av Peak Oil, överbefolkning mm. Europa och USA är hjälplöst bankrutta. Vi har dessutom en global livsmedelskris på gång, samtidigt med en begynnande global revolution( se Egypten m fl länder).

Alla som tror på att ekonomin vänder upp igen är totalt okunniga om hur läget är.

KH
2011-01-30 22:45 # 20
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ekonomin kommer aldrig att ta fart igen någonstans på planeten. Vi befinner oss i början av den industriella civilisationens kollaps på grund av Peak Oil, överbefolkning mm. Europa och USA är hjälplöst bankrutta. Vi har dessutom en global livsmedelskris på gång, samtidigt med en begynnande global revolution( se Egypten m fl länder).

Alla som tror på att ekonomin vänder upp igen är totalt okunniga om hur läget är.

KH


Jag håller med dig fullständigt , det är önsketänkande att tro det kommer ordna sig - bättre tänka sig det absolut värsta senariot och ta i ännu mer , så är man mentalt förberedd för det som komma skall ...
2011-01-30 22:57 # 21
Tabun
Citat:
Ursprungligen postat av crash jp morgan
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ekonomin kommer aldrig att ta fart igen någonstans på planeten. Vi befinner oss i början av den industriella civilisationens kollaps på grund av Peak Oil, överbefolkning mm. Europa och USA är hjälplöst bankrutta. Vi har dessutom en global livsmedelskris på gång, samtidigt med en begynnande global revolution( se Egypten m fl länder).

Alla som tror på att ekonomin vänder upp igen är totalt okunniga om hur läget är.

KH


Jag håller med dig fullständigt , det är önsketänkande att tro det kommer ordna sig - bättre tänka sig det absolut värsta scenariot och ta i ännu mer , så är man mentalt förberedd för det som komma skall ...


Men om vi är tillräckligt många som kommer överens om att helt enkelt byta till ex. guld, sliver, koppar, ..., som valuta och strunta i vad gangsterbankirerna säger. Blev inte deras fodringar värdelösa då? Ponera att tillräckligt många avser stater, intressant scenario...
/Måns
Senast ändrad av Tabun; 2011-01-30 22:58
2011-01-30 23:07 # 22
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av Tabun
Citat:
Ursprungligen postat av crash jp morgan
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ekonomin kommer aldrig att ta fart igen någonstans på planeten. Vi befinner oss i början av den industriella civilisationens kollaps på grund av Peak Oil, överbefolkning mm. Europa och USA är hjälplöst bankrutta. Vi har dessutom en global livsmedelskris på gång, samtidigt med en begynnande global revolution( se Egypten m fl länder).

Alla som tror på att ekonomin vänder upp igen är totalt okunniga om hur läget är.

KH


Jag håller med dig fullständigt , det är önsketänkande att tro det kommer ordna sig - bättre tänka sig det absolut värsta scenariot och ta i ännu mer , så är man mentalt förberedd för det som komma skall ...


Men om vi är tillräckligt många som kommer överens om att helt enkelt byta till ex. guld, sliver, koppar, ..., som valuta och strunta i vad gangsterbankirerna säger. Blev inte deras fodringar värdelösa då? Ponera att tillräckligt många avser stater, intressant scenario...
/Måns


jag förstår hur du tänker helt klart men som jag tänker så är det mer som så att i dagens korrupta samhälle så har den lilla människan inget att säga till om , visst kan man protestera och så men jag tror vare sig vi vill eller ej så kommer det krascha och det ordentligt - jag tror ändå att om man har fysikt guld och silver så har man iallafall makten över sina tillgångar ...
Jag vet jag låter extrem men vi lever i en extrem värld idag med , sen är inte säkert att man klarar sig bara med guld och silver så klart - men när det kommer en ny världsordning så kommer förmodligen att backas mot nåt som funkat förr , men inget är 100% säkert ändå men man har ju ändå riktiga pengar som stått sig i 6000 år guld till exempel ...
2011-01-30 23:55 # 23
Anonym
Citat:

Men om vi är tillräckligt många som kommer överens om att helt enkelt byta till ex. guld, sliver, koppar, ..., som valuta och strunta i vad gangsterbankirerna säger. Blev inte deras fodringar värdelösa då? Ponera att tillräckligt många avser stater, intressant scenario...
/Måns


Tillräckligt många behöver inte ens avse stater, det räcker med tillräckligt många individer lokalt, så förlorar the banksters makten över dom...men det är tyvärr säkert olagligt. på nåt sätt känner jag på mig...

/GeCe
2011-01-31 05:18 # 24
ludwig
Citat:
Ursprungligen postat av Z.
Citat:
Ursprungligen postat av Tel
Jo, om jag har förstått det rätt så borde USA höja räntan för att motverka inflation men de är i ett moment två situation.
Å ena sidan måste de få fart på ekonomin - det är därför de håller räntan lågt och trycker pengar för att försöka stimulera tillväxten - å andra sidan om de höjde räntan och slutade trycka pengar skulle det ha motsatt effekt. Mindre tillväxt och mindre pengar inkommande till statskassan även om inflationen hållas tillbaka.

Det ser ut som de inte kan vinna oavsätt hur de gör.


Jag tror att en ekonomisk nedgång är precis vad USA behöver, "liquidation of bad debt and assets" så att säga. Sedan kan ekonomin ta fart igen utan någon som helst statlig inblandning (som depressionen 1920).


Problemet är ju att politikerna inte alls är intresserade av att låta detta ske. Inte ens de mest långtgående förslagen från Republikanerna räcker för att få stopp på ökningen av skulden. Det är väl egentligen bara Rand Paul som kommit med mer drastiska förslag på nedskärningar. De hyser en robust ovilja mot att skära i de sociala systemen, trots att dessa, Social security/Medicare & Medicaid, inte kan finansieras med de befintliga intäkterna. Obamacare kommer inte att som hävdats minska utgifterna, men det kommer att effektivt minska tillgången på vård.
Det skall bli intressant att se hur man hanterar höjningen av utgiftstaket, men förmodligen kommer även de nya i kongressen att rösta för en höjning. Den allmänna uppfattningen är ju att hela världen går under om man inte gör det.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt