Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Ta det lugnt
Ta det lugnt
2011-09-29 17:40 # 1
jaduok
Det är mycket prat om kollaps och att vissa försöker upprätthålla dagens skeva finans ordning, vilket man säger inte ska lyckas. Men varför välkomna en snabb brutal kris/kollaps.
Ärligt talat är det inte ganska bra om de lyckas fördröja saker. Så det blir mer utdraget under flera år. Då hinner folk förbereda och anpassa sig mer.
Psykologiska orsaker som allmän panik och rädsla kan förvärra o skada en massa vid en snabb kris.

Låt det ta sin tid. det är väl bra. varför hetsa ?


2011-09-29 18:29 # 2
bluesky
Det är nog få som önskar en snar apokalyps. Det är klart att det är bra om kollapsen fördröjs en tid, så att fler hinner förbereda sig. Och det finns då möjlighet att köpa på sig mer ädla metaller. Det senaste prisdyket var på ett sätt utmärkt, det innebär att det för tillfället går att köpa mer till reapris för den som har möjlighet. Ingen har väl köpt fysiskt kortsiktigt. Hoppas att den väntade prisuppgången dröjer ett tag till. Så kan det förvisso bli, om vi ska en deflation via deleverage innan Bernanke & Co drar igång hyperinflationen med alla "räddningspaket".
2011-09-29 20:35 # 3
A.L
Citat:
Ursprungligen postat av jaduok
Det är mycket prat om kollaps och att vissa försöker upprätthålla dagens skeva finans ordning, vilket man säger inte ska lyckas. Men varför välkomna en snabb brutal kris/kollaps.
Ärligt talat är det inte ganska bra om de lyckas fördröja saker. Så det blir mer utdraget under flera år. Då hinner folk förbereda och anpassa sig mer.
Psykologiska orsaker som allmän panik och rädsla kan förvärra o skada en massa vid en snabb kris.

Låt det ta sin tid. det är väl bra. varför hetsa ?




Jag hade personligen valt krasch, omstrukturering, tillväxt på ca 2år som Island.
Men gillar man pina så är Irland och Grekland bra alternativ pågående sedan 3år.

Mvh
Senast ändrad av A.L; 2011-09-29 20:38
2011-09-29 21:10 # 4
Despierto
Har du dragit av ett plåster någon gång?
2011-09-30 12:49 # 5
subframe
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Har du dragit av ett plåster någon gång?


"like"
2011-09-30 17:18 # 6
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Har du dragit av ett plåster någon gång?

Jag föredrar iofs. att dra av dom långsamt...
2011-09-30 18:14 # 7
jaduok
Självklart vet jag inte vad som är bäst i praktiken.
Det är ytterst få i hela världen skulle jag säga som verkligen är välinformerade om läget och framtiden för de kommande 50 åren. så mycket det hänger på och som händer samtidigt.
Bara dom som verkligen satsat på att samla info och analysera den bra som bör eventuellt ha mkt mer koll.
Att bara ha koll på ny teknik o vilka fördelar/nackdelar det kan ge till guld eller silver skulle kunna vara en enorm fördel.
Utan att bli mer konspiratorisk så tänker jag att det i dagens läge är sjukt värdefullt att hålla på viktig information o undvika att den sprids. Så har det väl alltid varit(den som kontrollerar informationen...)
Men nu är möjligheterna att tjäna materiellt på informationen som störst. cirkulerande värden i ekonomin har ju hittills bara ökat.

ifall resten av världen är felinformerad så blir det rätt lätt att spekulera strategiskt.
Är ju därför väldig intressant vad personer med stora resurser som har koll o kontakter gör med sina pengar. men antar att det är svårt att följa. Sekretess o dubbelspel bör ju va deras grej.


Men jag TROR att det är bättre med en långsam utdragen kris/kollaps än en snabb brutal med mer oro/skräck panik effekter, på många sätt.
Går det för snabbt blir det extra mycket kapitalförstöring alla.
Så länge folk tror på att det kan fortsätta funka så kan det nog göra det.
2011-09-30 18:46 # 8
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Har du dragit av ett plåster någon gång?

Jag föredrar iofs. att dra av dom långsamt...


Man kan föredra det ena eller det andra av olika skäl. Men man får stå ut med mer smärta vilket är skälet till att många av oss föredrar att få det överstökat snabbt.
2011-09-30 20:25 # 9
impact
Jämförelsen med PLÅSTRET är klockren.
Den stjäl jag, Tack
2011-10-01 20:13 # 10
jaduok
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto

Man kan föredra det ena eller det andra av olika skäl. Men man får stå ut med mer smärta vilket är skälet till att många av oss föredrar att få det överstökat snabbt.


Kan det ha att göra med att du med flera har förberett er hyffsat väl ?
;-)
Vi är ganska många som behöver tid att förbereda oss mer.
Vore inte fel med lite mer krisberedskap för samhället också.

Jag tycker de mäktiga borde ha ett visst intresse av att saker funkar o inte blir helt miserabla eftersom det då medför mindre produktion som de själva kan tjäna på o en betydligt drygare värld att vistas i även för dem. Men jag vet inte. En del borde iaf ha lite helhetsperspektiv...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt