Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Beställ DVDn ”For Liberty Re-cut” Gratis!
Beställ DVDn ”For Liberty Re-cut” Gratis!
2011-09-26 23:07 # 1
Liberty Silver / Gustav Andersson
RonPaul.se skänker just nu bort fysiska DVD:er med ”For Liberty Re-cut” gratis!

Många av oss här på forumet är förmodligen ganska bekanta med Ron Paul och vad han står för. Således tycker jag att vi gärna kan beställa men kanske skänka lite ex till släktingar, bekantar och vänner som inte känner till honom. Min erfarenhet är att de flesta blir positivt överaskade när de hör honom tala och hör hans åsikter. Även om alla inte håller med honom i allt han säger (inklusive mig själv) så är han en "frisk fläkt" med moderna idéer. Många som inte är insatta i frihetliga livsfilosofier blir också förvånade över att han inte låter som vad de brukar uppfatta som en "klassisk republikan", vilka ju många upfattar som krigshetsare. Ron Paul vill ju tvärtom ta hem trupperna från Afghanistan via, citat: "första bästa båt".

Så återigen, beställ gärna ett exemplar till farmor, svärmor, mor, far mm.

För er som föredrar att "streama" filmen har jag även lagt upp den på Kunskapcentralen under dokumentärer.
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-09-26 23:31
2011-09-27 00:36 # 2
billion
Tack Torgny och ni andra på Liberty Silver!

Frihet är viktigt och härligt! Det ger liv.

Som Ron Paul skulle sagt:

"We don't have to agree on everything. We just all have to agree that we should be free."
Senast ändrad av billion; 2011-09-27 00:55
2011-09-27 15:04 # 3
billion
364 stycken kvar just nu...
2011-09-27 22:42 # 4
gestir
Vilket fantastiskt intiativ! Jag blev så otroligt glad, hoppfull och rörd av att se den här filmen. Ron Paul är stor. Som Gandhi. Jag kan inte ens föreställa mig vad det skulle göra för världen om han blir USAs president.
2011-09-27 23:17 # 5
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
2011-09-28 15:40 # 6
billion
Här kan ni se hela intervjun i en följd:

Ron Paul på Jon Stewarts Daily Show.

Får jag bara flika in med följande också:

1 Ron Paul 19.74%
2 Mitt Romney 14.27%
3 Michele Bachmann 8.08%
4 Herman Cain 7.82%
5 Newt Gingrich 5.72%
6 Tim Pawlenty 5.36%
7 Mike Huckabee 5.02%
8 Rick Perry 4.77%
9 Sarah Palin 3.97%
10 Mitch Daniels 3.71%


En sammanslagning av de 14 senaste väljarundersökningarna. Se Straw Polls for the Republican Party Presidential Primaries för mer information.
Senast ändrad av billion; 2011-09-28 15:40
2011-09-28 17:58 # 7
Nikon
Från websidan:
"Han har aldrig röstat för skattehöjningar"
Det finns enligt min mening en del problem i USA som blir svåra att lösa utan skattehöjningar, men men...

I övrigt är han säkert en trevlig person.
2011-09-28 19:58 # 8
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Det finns enligt min mening en del problem i USA som blir svåra att lösa utan skattehöjningar, men men...


Ron Paul förespråkar en minimal stat som utgår strikt från konstitutionen. Det innebär bland annat att han röstar nej till skattehöjningar. Dessutom vill han gärna avskaffa inkomstskatten när det blir möjligt. Individen får alltså ta ansvar för sin egna handlingar med allt vad det innebär. Dyra och ineffekiva statliga program och departement bör också avskaffas.

Han anser också att statens budget måste vara i balans. Detta uppnås genom att USA slutar agera världspolis och drar tillbaka sina trupper från främmande land. Detta ihop med en mycket mindre stat i övrigt gör att balans kan uppnås. Naturligtvis är det inte heller statens uppgift att rädda privata företag. Låt en fri marknad avgöra vilka banker som är seriösa exempelvis. De som missköter sig bör gå i konkurs så att oseriösa aktörer försvinner.

Jag känner att min tid är begränsad just nu men för att avsluta kort. Han anser att de styrandes främsta uppgift är att försvara frihet för människor. Detta görs bäst genom att staten har så lite som möjligt att säga till om. Saker som exempelvis the Patriot Act är naturligtvis helt uteslutet. Kika gärna på filmen nedan som till stor del beskriver frihetens filosofi:

2011-09-28 20:45 # 9
Despierto
USA kan inte höja skatten för att komma ut ut hålet dom är i. USA har bara ett alternativ: betalningsinställning.
2011-09-28 21:00 # 10
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
USA kan inte höja skatten för att komma ut ut hålet dom är i. USA har bara ett alternativ: betalningsinställning.


Stämmer! Detta diskuteras bla. i IOUSA
2011-09-28 23:38 # 11
Tiberius
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Ron Paul förespråkar en minimal stat som utgår strikt från konstitutionen.


Bra video, men jag ser inte kopplingen mellan Ron Paul och det som videon tar upp. Som du själv säger så förespråkar Paul initierandet av våld för att bibehålla en minimal stat, vilket tillsynes står i stark kontrast till klippet.
2011-09-29 00:00 # 12
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius
Bra video, men jag ser inte kopplingen mellan Ron Paul och det som videon tar upp. Som du själv säger så förespråkar Paul initierandet av våld för att bibehålla en minimal stat, vilket tillsynes står i stark kontrast till klippet.


Ron Paul förespråkar inte initierandet av våld för att bibehålla en minimal stat. Tvärtom talar han om en revolution av tankar och ideer. En fredlig revolution. Precis som i videon anser han att man har rätt till självförsvar under angrepp, både själv och med hjälp av andra...med det är inte initierandet av våld.

Ditt påstående om att jag säger att Ron Paul förespråkar initierandet av våld förstår jag helt enkelt inte. Var menar du att jag skriver det?

.
Senast ändrad av billion; 2011-09-29 00:23


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt