Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Tips till företagare
Tips till företagare
2011-09-25 18:28 # 1
Flavian
Jag läste att någon på detta forum har ackumulerat fysiskt guld i sitt bolag. Detta verkar vara en bra idé.

Mit tips till de företagare som har gjort detta är att försöka göra offerter betalbara i guld och ge dem som betalar i fysiskt guld en viss rabatt. Dessutom råder jag att inte höja priserna räknat i guld nu när guldpriset tycks falla.

Detta är ju ett utmärkt tillfälle att ackumulera guld. Fallande guldpris är köptilfälle och antingen man betalar med varor och tjänster eller kronor så är det säkerligen en bra strategi att fylla reserven nu när det kan göras till extrapris.
2011-09-26 09:22 # 2
kaase
Citat:
Ursprungligen postat av Flavian
Jag läste att någon på detta forum har ackumulerat fysiskt guld i sitt bolag. Detta verkar vara en bra idé.

Mit tips till de företagare som har gjort detta är att försöka göra offerter betalbara i guld och ge dem som betalar i fysiskt guld en viss rabatt. Dessutom råder jag att inte höja priserna räknat i guld nu när guldpriset tycks falla.

Detta är ju ett utmärkt tillfälle att ackumulera guld. Fallande guldpris är köptilfälle och antingen man betalar med varor och tjänster eller kronor så är det säkerligen en bra strategi att fylla reserven nu när det kan göras till extrapris.


Jag håller med. Alla mina fakturor är sedan en tid tillbaka möjliga att betala i guld eller silver, och jag sätter ett index varje kvartal för att inte få så krångligt. Däremot är inte mognaden så stor i betalande företag, de tycker mest att det är kul kuriosa att de kan betala i "reda pengar (=guld- och silvermynt)". Rabatten som jag sätter är att använda premiumpriset för Krugerrand som omräkningsfaktor, vilket gör att kunden inte känner att de behöver betala extra för att betala för mynt - men det är fortfarande en konstig värld för många kunder.
2011-09-26 10:11 # 3
Flavian
Varför inte skapa en prislista i guld? Denna prislista kan sedna justeras nedåt, låt oss säga, en promille per månad. ochj om guldpriset rasar i hop som nu tycks vara fallet så fortsätter du lugnt att sänka priserna räknat i guld.

Om pappersvalutor sjunker räknat i guld/silver så är ju detta ingenting annat än "A Dead Cat Bounce".


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt