Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silver avslutade på årshögsta
Silver avslutade på årshögsta
2011-01-03 16:37 # 1
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Efter en uppgång på nära 73 % under året uttryckt i pappersvalutan SEK slutade silverspot på nära årshögsta med 6,67 kr/g.

Vad är forumets gissningar för priset vid årets slut 31/12 2011?
2011-01-03 18:15 # 2
förnuft & känsla
En mycket trolig orsak är silvrets åtgång inom t ex industrin.
En annan mycket trolig orsak är att pengarna i rask takt håller på att förlora i värde.
För övrigt finns det analytiker som menar att det silver som finns ovan jord idag är i mycket mindre mängd än guld!
Vid årets slut? 20kr/g?
/Förnuft & känsla
Senast ändrad av förnuft & känsla; 2011-01-03 18:19
2011-01-03 18:36 # 3
Anonym
2011/2012 blir året då vanliga svenssons upptäcker silver som investering och var och varannan taxichaffis och frisörska börjar snacka silver!

Jag drar till med en dräpare på 31,1kr/g vid årsskiftet 2011/2012 ;)

Got silver yet?
2011-01-04 01:33 # 4
Anonym
Det utvecklas allvarliga brister på silver, då mer efterfrågas än vad som utvinns årligen. Silvret kan gå till runt 60 dollar per ounce (i dagens penningvärde)
2011-01-04 08:32 # 5
Anders R.
Med tanke på att sannolikheten för en eventuell kollaps av eurozonen ökar varje dag, så tror jag att det kommer bli en större faktor än industrins efterfrågan i ädelmetallernas värdeökning. Och då speciellt för silver.

Sen får vi ju inte glömma "Helicopter Ben" som gör sitt allra bästa för att förvärra situationen (för fiatvalutorna) på andra sidan Atlanten.

Så min gissning skulle vara att vid 2011/2012 så kommer silver ligga på runt 18kr/g.
2011-01-04 11:19 # 6
Anonym
på usdebtclock.org visade för några dagar sedan att världens silverreserv låg på 8.8 miljarder onz
i dag när jag tittade låg det på 14.1 miljarder onz. En ökning på 5.3 miljarder onz. Vad är det som hänt?
2011-01-04 11:44 # 7
Anonym


Här är några interesanta klipp om silver
Senast ändrad av Webmaster; 2011-01-04 12:29
2011-01-04 12:50 # 8
Anonym
Hejsan alla och god fortsättning.. Min bestämmda uppfattning av silvret idag är att det finns inte tillgång till både monitärt och industriellt silver parallelt med varandra då industrin tar nästan allt fysiskt silver verkar det som. och ett grovt underskattat befintlig volym silver att tillgå så tippar jag att silvret kommer att komma ikapp sin tidigare historiska värde på runt "10-20" mot 1 så köp för allt vad ni är värda för valutakriget är i full gång och förmodligen havererar både dollar och euron snart PGA QE4 eller QE5.. Kina's regering uppmanar kinesiska folket att köpa silver i statliga reklamer har jag hört vet ej om det stämmer men jag skulle inte bli förvånad... med detta tackar jag för detta ny öppnade forum.. ursäkta stavningar etc inte så big på att skriva :-)

SILVER 100 kr gram :-)

Mvh Thomas.B
2011-01-04 13:51 # 9
förnuft & känsla
Hej alla!

Senaste nytt....

Det går ett rykte om att Carlos Slim, en av världens rikaste affärsmän, har funderingar på att köpa på sig stora mängder fysiskt silver!
Ryktet har cirkulerat ett tag, men nu verkar det som att det blir av!
Detta skulle kunna vara et tecken på att resan bara börjat.....
/Förnuft & känsla
2011-01-04 15:05 # 10
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Kina's regering uppmanar kinesiska folket att köpa silver i statliga reklamer har jag hört vet ej om det stämmer men jag skulle inte bli förvånad...

SILVER 100 kr gram :-)

Mvh Thomas.B


Du kanske tänker på följande inslag?

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PqFpl31UwPI?fs=1&hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PqFpl31UwPI?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
2011-01-04 17:36 # 11
Thomas.B
Citat:
Ursprungligen postat av guldellerskuld
[quote="Anonym"] Kina's regering uppmanar kinesiska folket att köpa silver i statliga reklamer har jag hört vet ej om det stämmer men jag skulle inte bli förvånad...

SILVER 100 kr gram :-)

Mvh Thomas.B

Du kanske tänker på följande inslag?


Här var inslaget med jag tog bort den så inte den kommer och tar plats i alla citat :-) videon är ju ovanför ändå :-)

Jo det var det jag misstänkte Kina och Kineserna köper GULD/SILVER hals över huvud nu.. men silver spelar en väldigt stor roll nu eftersom det är dömt att bli mera ovanligt än guld eller rättare sagt redan är det nu oOOps .. Men men det är än så länge tid kvar innan giganterna störtar och blottar sig på vad dom är korta i silver då kommer vi som köper att kanske få lite plåster på våra sår och även hjälpa dom som står utan något och börja om med en resurs baserad ekonomi i bästa fall eller en fiat baserad på guld/silver...
Senast ändrad av Thomas.B; 2011-01-04 17:42
2011-01-04 19:41 # 12
Anonym
Gissar på 200$/Ounce Kankse inte detta år men längre fram. Hörde "på tuben" att Gerald Celente tippar det till minst 500$/Ounce, kanske har han rätt. Kan ju alltid hoppas...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt