Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Federal Reserve senaste "verktyg" - Twist
Federal Reserve senaste "verktyg" - Twist
2011-09-21 21:35 # 1
billion
Vad säger ni om det här?

Att det inte är bra förstår jag men jag har lite svårt att greppa vad detta innebär just nu. Har korkat vin hela kvällen.
2011-09-22 00:21 # 2
Despierto
Det är inte nytt, det är en karbonkopia på en monetär operation operation från sextiotalet.
2011-09-22 09:05 # 3
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Det är inte nytt, det är en karbonkopia på en monetär operation operation från sextiotalet.


Jo, jag skulle satt nya inom "". Om jag förstått det rätt fungerade det inget vidare då. Jag antar att det enkla svaret är att Federal Reserve helt enkelt har slut på "verktyg". Det enda de egentligen kan göra är att trycka pengar och styra räntan.

De verkar med andra ord gett upp tanken på ytterligare QE? Annars borde det väl kommit ett sådant paket denna gång.
2011-09-22 10:15 # 4
Despierto
DOW och S&P 500 har inte sjunkt tillräckligt... Twist är förspel, QE är samlag.
2011-09-22 11:13 # 5
Adio
BlackRock World Gold rekommenderas.
2011-09-22 11:17 # 6
Flavian
Eftersom dollarn inflateras måste rimligen, förr eller senare, obligationsräntan börja stiga. Vem vill i längden låna ut pengar till en ränta som understiger inflationen? I så fall är det bättre att köpa guld.

Sedan kan en anledning till att obligationsräntan har fallit vara att ett stigande guldpris är ett uttryck för att den reala växelkursen har fallit, vilket medfört att den förväntade framtida stegringen av guldpriset har minskat i takt med att guldpriset har stigit. För att det hela skall gå ihop krävs dock att guldpriset förr eller senare stabiliserar sig och för att så skall ske måste Fed sluta inflatera dollarn.

Feds inflationspolitik tycks dock fortsätta och rimligen blir slutresultatet att till slut bubblan i obligationsmarknaden spricker. Jag kan inte förstå varför en enda vettig människa köper amerikanska stasobligationer.

Någon humorist lär ha kallat dem "certificates of confiscation".
2011-09-22 11:27 # 7
Silverbullit
Citat:
Ursprungligen postat av Adio
BlackRock World Gold rekommenderas.


Jag slängde in hela min PremiePension i nämda fond i juni, mest på chans. Den har stått emot andra PP riktigt bra men samtidigt sägs det ju att guldbrytnings industrin följer konjunkturen. Har du nån analys på just den fonden eller är det bara sista hoppet, som jag betraktade det som?
Senast ändrad av Silverbullit; 2011-09-22 11:27
2011-09-22 13:10 # 8
Adio
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbullit
Citat:
Ursprungligen postat av Adio
BlackRock World Gold rekommenderas.


Jag slängde in hela min PremiePension i nämda fond i juni, mest på chans. Den har stått emot andra PP riktigt bra men samtidigt sägs det ju att guldbrytnings industrin följer konjunkturen. Har du nån analys på just den fonden eller är det bara sista hoppet, som jag betraktade det som?


Jag ser att den kan stå emot väl, gick ner 19% under 2008, avsevärt mindre, men man ska ju alltid komma ihåg att det är en aktiefond i grund och botten. Hade varit bättre med en mer renodlad guldfond.

Antingen den fonden eller räntefonder.
2011-09-23 00:16 # 9
SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av Adio
Antingen den fonden eller räntefonder.


Ja vad det gäller PPM finns det inte så mycket att välja på tyvärr.
En annan spelare och nyare är ju också "Amundi Funds Equity Global Gold Mines".

Det gäller nog att överväga hårt mellan värdelösa räntefonder eller riskerna med guldgruvfonderna.
"Bara 18%" låter ju som ett misslyckande i mina öron.

Själv är jag mixad i båda guldgruvfonderna räntefond och en släng av hegde med "SEB Asset Selection Lux Ack".
Känns som det är bra med lite av varje just nu. En räntefond ökar ju inte dit kapital precis, det skyddar det bara tillfälligt.
Men som vanligt var man inne lite försent. Har följt PPMRådgivaren, då jag inte orkar sätta mig in i alla fonder, men hade på lut hur det skulle bli. Varnade även honom för börshösten, men föll själv däri.
Nu har ju dock Black Rock gold och Almundi minskat min minuspost rejält och ligger själv för tillfället lite överviktad i räntefond.

Metallfolket - är de sanna pessimisterna just nu. Håller ni int emd så titta på alla kommentarer på börssidor om att de minsann är positiva till börsen, men de har alla andra idioter emot sig. Sedan att ekonomin håller på att gå i stöpet vill de liksom inte se.


// SIMM
Senast ändrad av SIMM; 2011-09-23 00:18
2011-09-23 00:45 # 10
Adio
Citat:
Ursprungligen postat av SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av Adio
Antingen den fonden eller räntefonder.


Ja vad det gäller PPM finns det inte så mycket att välja på tyvärr.
En annan spelare och nyare är ju också "Amundi Funds Equity Global Gold Mines".

Det gäller nog att överväga hårt mellan värdelösa räntefonder eller riskerna med guldgruvfonderna.
"Bara 18%" låter ju som ett misslyckande i mina öron.

Själv är jag mixad i båda guldgruvfonderna räntefond och en släng av hegde med "SEB Asset Selection Lux Ack".
Känns som det är bra med lite av varje just nu. En räntefond ökar ju inte dit kapital precis, det skyddar det bara tillfälligt.
Men som vanligt var man inne lite försent. Har följt PPMRådgivaren, då jag inte orkar sätta mig in i alla fonder, men hade på lut hur det skulle bli. Varnade även honom för börshösten, men föll själv däri.
Nu har ju dock Black Rock gold och Almundi minskat min minuspost rejält och ligger själv för tillfället lite överviktad i räntefond.

Metallfolket - är de sanna pessimisterna just nu. Håller ni int emd så titta på alla kommentarer på börssidor om att de minsann är positiva till börsen, men de har alla andra idioter emot sig. Sedan att ekonomin håller på att gå i stöpet vill de liksom inte se.


// SIMM


Angående Blackrock, såg en stor säljfest idag på aktier inriktade på ädelmetaller.. det är väl så att guldaktierna bestämmer priset på guldet och inte tvärtom?

Jag tror på fonden, visst.. den gick ner ca 6 % igår, men under 3 mån har jag vunnit över börsen rätt markant.

Det har ju gått rätt bra för räntefonderna i år, de ligger väl på en sisådär 7-10% plus.
2011-09-23 00:57 # 11
SIMM
Jag tror också det är det bästa man kan satsa på.

Men räntefonder tenderar att knappt klara sig över den verkliga inflationen. Skall man sedan skatta för det (PPM i framtiden då) är ju räntefonder inget att ha, mer än som kortsiktig hamn. Men + eller hålla nollan är ju bättre än minussiffror iaf.

Jag tror inte gruvaktierna styr guldpriset då de flesta gruvbolag har sålt kontrakt på det de skall ta upp.
Därför styr heller inte guldpriset gruvaktierna direkt.
Men givetvis finns det en indirekt korrelation dem emellan, men påverkan är mer trögrörlig än det volatila spotpriset.

// SIMM
2011-09-23 08:55 # 12
Liberty Silver / Gustav Andersson
Peter Schiff talar här om operation twist...
http://www.libertysilver.se/kc/news?id=86


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt