Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Operation "Occupy Wall Street" är nu i full igång!
Operation "Occupy Wall Street" är nu i full igång!
2011-09-18 13:19 # 1
In4mayshun
Det är fantastiskt. Inspirerade av den arabiska våren med fredliga massdemonstrationer så har aktivister i USA uppmanat människor att fr.o.m. igår lördag slå läger/tälta på Wall Street för att visa sitt missnöje med den rådande världsordningen. Tusentals har hörsammat kallelsen och det är bra fart på protesterna. Det finns livesändningar att följa, mycket intressant!

Tydligen mörkas det hela i traditionella gammelmedia, iaf i USA. Vi får se hur länge de får hållas innan polisen slår till med massarresteringar och upplöser det hela. Som bekant är lagarna i USA nu ändrade och rättssäkerheten avskaffad: vem som helst kan arresteras när och var som helst, utan speciella misstankar eller grund. Det räcker med en vag hänvisning till terroristanknytning så åker man in på obestämd tid.

Hade jag bara pengar, inte ett jobb jag måste vara på och inte en katt som måste passas skulle jag åkt dit direkt!

Livefeed:

http://www.livestream.com/globalrevolution

Hela storyn:

https://occupywallst.org/
2011-09-18 18:06 # 2
Z.
Hmm. till en början så blev jag glad, men nu är jag orolig. Det luktar lite vänster om dem och deras snack om "frihet" har en marxistisk nyans... :(

Jag tror inte att detta kommer leda till så mycket, men jag är övertygad om att vi kommer att få se många revolutioner och protester den kommande tiden, men tyvärr så tror jag att det råder en enorm kunskapsbrist i väst gällande vad frihet är och hur ekonomi fungerar och på grund av detta kommer sådana revolutioner och protester endast ta oss djupare in i fördärvet.
2011-09-18 18:39 # 3
Nikon
Mmmm.
Fast "patriot act" och annat fuffens kan de ju gärna få protestera mot.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt