Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Trender 2011 med Gerald Celente
Trender 2011 med Gerald Celente
2011-01-15 11:05 # 1
Anders R.
Vet att många besökare känner till Gerald Celente.



Vad tror ni om hans prognoser för 2011?
2011-01-15 17:46 # 2
Anonym
Kolla hans prognoser från förra året.
Guldmikroben
2011-01-15 18:04 # 3
Anonym
Han har rätt Gerald Celente men en sak som vi måste tänka på är att om vi fortfarande har netnutrality
om 1-2 år och då tänker jag på FRA-lagen, IPRED-lagen och den nyaste datalagringsdirektivet.
Celente talade om journalistik 2.0 och för det krävs det att vi har tryckfriheten, som det ser ut i världen
kan vi förlora den snabbt under förtexten "terrorism".
Denna video kan demonstrera vad jag menar...
2011-01-15 18:06 # 4
Anonym
fan videon kom inte med hoppas att den kommer nu.

2011-01-16 00:28 # 5
Z.
Citat:
Ursprungligen postat av Anders R.
Vet att många besökare känner till Gerald Celente.

http://www.youtube.com/watch?v=VO45VBO6Swo&feature=player_embedded

Vad tror ni om hans prognoser för 2011?


Jag tror att han har rätt ur ett amerikanskt perspektiv. Jag tror även att det finns en potential för "Libertarianism" även i Sverige, dock inget vi kommer att få se växa stort de närmaste åren, Sverige och Svenskar är extremt djupt rotade i "Folkhemmet" och vi har extremt svårt att tänka oss ett land utan en stor stat, vad ska hända med teater, ponnyklubbar, pensionärsföreningar, sjukvård, invandrare, skola, etc om inte stat, landsting och kommun har ansvar över detta?

Fokus i Sverige är och kommer att fortsätta att ligga på förvalting av folkhemmets ruiner.

EU är ett annat problem eftersom det i princip bara är en förvuxen version av svensk stat när svensk stat är som sämst.

Men vi kan alltid hoppas att en andra amerikansk revolution kan bli vägledande.
2011-01-16 01:02 # 6
Anders R.
Citat:
Ursprungligen postat av Z.
EU är ett annat problem eftersom det i princip bara är en förvuxen version av svensk stat när svensk stat är som sämst.


Bättre liknelse blir svårt att hitta!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt