Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < 9/11 - Never forget
9/11 - Never forget
2011-09-10 23:54 # 1
SIMM
I vår värld är det snart 9 september, dagen då västvärlden dog, i USA är det några timmar till.
Attacken på WTC förändrade för evigt västvärldens bild på jorden (på gott och ont). Den påverkade nog alla i västvärlden, men som vanligt går livet vidare - det gjorde det för mig också. [å andra sidan kom min lärare in den dagen, efter pausen och sa att ett sportplan flugit in i WTC och lektionen fortsatte som vanligt].
På perrongen till tåget hem kommer mer information och jag ringde min tjej att sätta på TVn. Väl hemma började man sakta förstå vidden av det hela, vad som hänt.

Men i businness-världen sörjer man aldrig, kan man tjäna pengar så gör man - ingen vila på hanen där inte. Nedan är en bild på 9/11 på ett silvereagle från ettårsdagen.


Oberoende vad man tycker om dådet så kan jag inte hjälpa att jag fortfarande är imponerad av vad terrorister verkligen kan skapa.
Givetvis är det väldigt tragiskt hela händelsen, fast visst är det ändå (på ett negativt sätt) imponerande att man kapar fyra plan och utför dessa dåd..... Det är precis sak samma som att många vaknar nu och köper guld och silver - vi rockas ur vår vagga. Ett sportplan blev till ett jetplan, som blev till två. Det tredje touchade Pentagon och flight 93 lyckades vanliga människor få ner i marken innan det nådde sitt troliga mål - Vita huset.

Ni får tycka vad ni vill. Men jag är faktiskt imponerad hur djävulskt uträknat man fick hela västvärlden att vakna, sedan om allt var påhittat av araber eller ej lämnar jag därhän (konspirationsteorier finns - eller varför inte stava det trorrie?r).

Inte är dumburken på särskilt ofta, men ikväll visa tvåan (tyvärr utan repris vad jag kunde se) en väldigt bra dokumentär om just 9/11.

Varför inte passa på att göra avbön?
Tack Robert Kiyosaki för att du öppnade ögonen på mig (fast lite sent, fast det är mitt eget fel).
Tack Torgny för att du skapat har en underbar site (och alla inblandade) och löste ett dilemma för mig (som funnits i flera månader).
Tack alla forummedlemmar för att ni är så kloka och förståndiga och hjälper mig och andra (vet att ni kan väcka andra, bara det inte är för sent).
Tack för min familj som är helt underbar, trots alla motgångar som vi har. här hemma - fast vi lever ju

En skojig/hemsk historia;
En snubbe frågade Gud; blir det någonsin fred på jorden? Ja! Svarade Gud, den dagen jag dör....

// SIMM
Edit: Bild från forumbilder - det är direktlänk som fungerar. Fast den blev onödigt stor, ni får ursäkta (då det är sällan jag lägger upp bilder),
Senast ändrad av SIMM; 2011-09-11 00:18
2011-09-11 11:25 # 2
In4mayshun
Jag vet inte hur det är med konspirationerna men lutar åt att allt är riggat av TPTB. Det är alldeles för mycket som är orimligt/felaktigt i de officiella versionerna av vad som hände. Samtidigt är det osannolikt att en så stor konspiration skulle kunna hållas hemlig så länge. Undrar om vi någonsin kommer få klarhet i vad som egentligen hände?

Det är f.ö. imponerande hur snabbt den amerikanska finansmarknaden kom på fötter igen efter att ha blivit så skadad i samband med kollapsen av de två tornen. SvD skriver idag om företaget Cantor Fitzgerald, där 2/3 av personalen omkom men ett par dagar senare var man igång igen och gjorde affärer. På ett sätt vidrigt men samtidigt så måste ju den globala finansvärlden hållas igång utan avbrott, annars klappar världen ihop. Vilket vi förresten snart kommer att bli varse...

http://www.svd.se/naringsliv/alla-pa-jobbet-dog_6455304.svd

(Tips från ordpolisen: "Avbön" betyder att man ångrar sig och vill be om ursäkt för något. Det har alltså inget med tacksamhet att göra... ;-))
Senast ändrad av In4mayshun; 2011-09-11 11:26
2011-09-13 19:42 # 3
bluesky
9/11 var ett "inside job", byggnaderna sprängdes i en kontrollerad rivning. Det får väl nu anses bevisat bortom all rimlig tvivel, för den som satt sig in i ärendet. Annars kan nedanstående vara en bra start att börja läsa på, sedan finns hur mycket info som helst. Byggnad 7 träffades inte ens av något plan, ändå imploderade och pulvriserades det i fritt fall, många vittnesmål om explosioner osv osv.
http://vaken.se/911blad

Hela kriget mot terrorismen är en bluff, en enda stor false flag operation.
Senast ändrad av bluesky; 2011-09-13 19:47
2011-09-15 17:17 # 4
Sigvard
Hittade ett väldigt bra inlägg i P4 Radio Västmanland om mystiken kring den 11 september 2001.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2983&artikel=4690932
2011-09-16 00:09 # 5
mikvat
Hej!

Ni som är nyfikna på mer information om 9/11 så har jag en blogg här. Där samlar jag information om sånt som vi inte får veta från mainstream media.

Det är skrämmande men viktigt information. Själv "vaknade" jag upp nyligen. Jag blev riktigt rädd av all information men nu förstår jag världen dessto bättre. Nu tänker jag slåss mot etablissemanget genom att informera andra. Mycket roligare och givande än den vanliga "dyngan" som upptog mitt liv tidigare.

För vem har inte känt att saker och ting inte är som det verkar? Informationen finns därute. Det gäller bara att hitta den.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt