Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < 20 Quotes From European Leaders That Prove That They Know That The Fin
20 Quotes From European Leaders That Prove That They Know That The Fin
2011-09-07 19:37 # 1
JJ
Hittade denna på goldsilver.com lite smarrig läsning.
http://goldsilver.com/news/20-quotes-from-european-leaders-that-prove-that-they-know-that-the-financial-system-in-europe-is-doomed/


Eliten är väl medveten om problemen idag, det tråkiga är att vanligt folk inte vet ett smack hur illa det kan bli, därför att ingen verkligen går ut och berättar som det är.
Tycker det är hemskt, för de flesta kommer inte ha en chans att hinna förbereda sig innan det är försent

Måste även lägga till att jag diskuterade med två arbetskollegor i juni månad om ekonomi och jag sa att börsen är inget ställe man vill vara på nu och även att köp inte hus för hus priserna kommer falla. Idag fick jag reda på att dessa två har precis köpt ett varsitt hus för 2milj respektive 2.5 milj.
Det är så uppenbart att folk inte vill ta in sådan här information, men det jag blir mest sur över det är att de inte ens gör lite efterforskningar om läget. kan självklart förstå att man kanske inte lyssnar på en skäggig stolle i blåkläder men man tycker ju att ett litet frö borde ju kunna ta fart men icke ner med huvudet och kör bara
Senast ändrad av JJ; 2011-09-07 19:53
2011-09-07 22:44 # 2
Sätermannen
Men hur kommer Sverige att fara då vi inte har infört Euron? Vi har dock samma fiat-system, men inte euro?
2011-09-08 01:28 # 3
SIMM
Pappret de är tryckta på är ju detsamma - vad är bomullspappret egentligen värt?
Som någon sa (tror det var Robert Kyosaki) att pappret också var mindre värt då någon kladdat färg på det :-)

Faller den ena valutan och blir värdelös, så kommer de ju andra efter i släpttåg - ingen kommer ju längre att våga lita på en pappersbit som inte har ett reelt värde, inte finns någon egentlig uppbackning (inte mer än kris hit å kris dit iaf.).

// SIMM


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt