Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Why silver will do extremely well even in a global depression
Why silver will do extremely well even in a global depression
2011-09-07 19:27 # 1
jaduok


Why silver will do extremely well even in a global depression

Så står det på beskrivning av vad en video på silver-investor.com
jag hoppat igenom videon men han verkar inte säga nått om det. Hans hemsida är som ofta med amerikanska väldigt rörig o skrikig även om budskapet säkert är bra.

jag gärna veta om/varför
Why silver will do extremely well even in a global depression
2011-09-07 23:22 # 2
Nikon
Förmodligen vill han helt enkelt det, eftersom han själv sitter på en stor låda silver. Så han intalar han sig själv och alla andra att det är så.
Ingen kan spå i framtiden. Ingen vet med säkerhet vad som kommer gå bra, och vad som kommer gå dåligt.
2011-09-08 09:25 # 3
jaduok
självklart är inget säkert.
Men guld och silver ser väldigt bra ut nästan oavsett hur mycket det krisar.

Det är ett osäkerhetsmoment bara med så hög industriell efterfrågan på silver så om det blir depression o intustrin avstannar så vette fan. Men folk verkar endå mena att guld silver ration måste minska ordentligt
och inte bara öka när guld går upp.
Blir så frustrerad när folk INTE förklarar eller argumenterar fast dom säger att dom ska det. utan mest bara propagerar o säger såhär är det. Finns en viss tendens till självgodhet här där man mest är nöjd med att upprepa sina trossatser o känna att man vet mer än andra. (Menar inte som Claes Hemberg, det är mycket värre bland andra sorters spekulanter o ekonomi intresserade)

Jag tror mycket på silver men jag vill inte gå på känsla utan läsa tydliga argument om silvrets för o nackdelar. varför depression inte är någon fara ex silver efterfrågan ökar endå.

Borde inte startat en ny tråd utan skrivit i en gammal ex min silver vid depression.
ber om ursäkt för lite ofokuserad tråd, ok att flytta eller ta bort den. bra med ordning i forumen.

mvh
2011-09-08 17:06 # 4
bluesky
I nuläget är ration på spotpriset mellan silver och guld 1:44. All fundamenta talar för att skillnaden måste minska. T ex så har det genom historien tagits upp endast ca 10 ggr mer silver än guld, varav det mesta har förbrukats industriellt.

Blir det depression så minskar rimligtvis den industriella förbrukningen av silver kraftigt, men ens om förbrukningen skulle bli noll, så borde silver i alla fall kosta 1/10 av guldet. Det finns helt enkelt inte så mycket mer silver än guld. Och silver har liksom guld även monetära egenskaper, förutom den industriella användningen.

Här finns fler intressanta aspekter på ration mellan silver och guld:
http://www.libertysilver.se/kc/article?id=19

En tveksamhet jag hittade är att det där står att det finns 5 ggr så mycket silver som guld i producerad form tillgängligt ovan jord. Från andra källor har jag läst att det faktiskt finns _mindre_ mängd silver än guld tillgängligt ovan jord pga silvrets industriella förbrukning. Det kanske gäller för den mängd som finns tillgängligt för investerare? Någon som vet hur det förhåller sig?
Senast ändrad av bluesky; 2011-09-08 17:16
2011-09-08 17:40 # 5
Nikon
Å andra sidan har förhållandet mellan silver och guld varit relativt konstant de senaste 10 åren. Varför skulle det ändra sig?

Enligt WIM har värdet på silver inte ändrats nämnvärt de senaste 1400 åren (bortsett från tillfälliga variationer).
Betyder det att guldet är övervärderat?
2011-09-08 17:57 # 6
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Å andra sidan har förhållandet mellan silver och guld varit relativt konstant de senaste 10 åren. Varför skulle det ändra sig?

Enligt WIM har värdet på silver inte ändrats nämnvärt de senaste 1400 åren (bortsett från tillfälliga variationer).
Betyder det att guldet är övervärderat?


Har tänkt samma sak angående att guld skulle kunna vara övervärderat. Men det är bättre än FIAT-pengar.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt