Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Libya R.I.P.: The Rothschilds own you now
Libya R.I.P.: The Rothschilds own you now
2011-10-25 23:08 # 13
Lure
Citat:
Ursprungligen postat av Sigvard
Citat:
Ursprungligen postat av Lure
Vet inte om du redan sett dessa två dokumentärer som handlar om pengars historia. Här figurerar familjen Rothchilds som en viktig kugge till dagens bankväsen. Inte direkt konkreta bevis men väldigt intressant hur familjen Rothschilds har expanderat sitt imperium i världen. Och jag tror de flesta bejakar begreppet att "pengar=makt". Sen kan det diskuteras hur mycket makt familjen eg har... Men att Rothchilds har ett visst inflytande i finansvärlden råder det iaf ingen tvekan om.


Tack för länkarna, har sett den översta filmen men inte den andra. Jag tvivlar inte på att det kan vara så att t.ex Rothchilds skulle styra världen men det är de konkreta bevisen jag är ute efter. Troligen så lär jag få leta efter dem :-)


Något sent svar kanske och eg inte heller direkta konkreta bevis som du ville ha men iaf finns här nedan en länk till en sammanställning eller tidslinje över släkten Rothschild och hur den har nästlat sig in överallt. Täcker åren 1743-2005. Har inte granskat källorna till materialet, det får bli upp till var och en...

http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Rothschild.htm

Edit: klickbar länk
Senast ändrad av Lure; 2011-10-25 23:09
2011-10-26 12:03 # 14
Bobo
Rotschild, Rockefeller tillsammans med bilderberggruppen och hotet från Gaddafis statliga bank, gulddinaren så är det inte så svårt att förstå att det var viktigt att "skydda" civilbefolkningen från den onda diktatorn och beväpna "rebellerna" med vapen och manskap från diktaturen Qutar, nato us och lite hjälp från Sverige. Tidsfråga när sverige är medlem i Nato och den blivande världsdiktaturens bildande. Titta gärna också vilka svenskar som är medlemmar i bilderberggruppen, inte bara varit på dess möten. Suck
2011-10-27 03:12 # 15
Mengerian
Jag ser att källan använder sig av många pseudohistoriska källor. Inte minst The Protocols of the Elders of Zion, som gavs ut i Ryssland 1903 och spreds ut av bl.a. Henry Ford i en halv miljon exemplar. Detta är dock ett fabricerat dokument (vilket man vet eftersom stora delar är plankat från en novell av den franske satirikern Maurice Joly). Jag vet inte så mycket om övriga källor, men jag får känslan att det finns ett och annat pseudohistoriskt verk med i högen.
2011-10-27 15:20 # 16
Linus H
Hur skall vi kunna veta om det verkligen är en förfalskning. Att antizionism har felaktigt länkats samman med antisemitism och anti-judendom och racism är inget nytt. Judar protesterar på gatorna mot zionisterna som hänsynslöst styr landet både utåt och inåt. Det jag tycker är slående när man läster igenom detta är att källorna som tas upp är väldigt gamla. Om detta var något som diskuterades inom vissa kretsar då är fullt möjlight men att maktkampen sannolikt var mer sofistikerad då med fler maktgalningar som kämpade om kakan.

Huruvida det är en stor fet lögn alltihop, det tror jag inte då vi ser detta skådespel faktiskt nå sin peak nu när vi står på ruinens brant. Jag tror själv inte att zionismen är den enda spelaren i detta varför jag inte vill attakera den hårdare. Att det finns en allians inom eliten med mål som strävar åt samma håll är nog rätt klart när man läser IMFs mål med en världsvaluta, att påven öppnar för en centralt styrd ekonomisk makt och politiker kallar på en new world order.
2011-10-27 15:40 # 17
P1975
Den politiska sfären i Sverige är också infiltrerad. Fast jag tror de flesta på detta forum vet om det redan. ;-)

Jag har jobbet med personen som denna artikel handlar om. Så jag vet vad jag talar om.

http://www.affarsvarlden.se/hem/silly_season/article805157.ece

PS: jag har för övrigt röstat blått hela livet, men nu är politisk ateist. Hela systemet är ju bara en rökridå.
Senast ändrad av P1975; 2011-10-27 15:43
2011-10-28 00:46 # 18
Sigvard
Citat:
Ursprungligen postat av P1975
Den politiska sfären i Sverige är också infiltrerad. Fast jag tror de flesta på detta forum vet om det redan. ;-)

Jag har jobbet med personen som denna artikel handlar om. Så jag vet vad jag talar om.

http://www.affarsvarlden.se/hem/silly_season/article805157.ece

PS: jag har för övrigt röstat blått hela livet, men nu är politisk ateist. Hela systemet är ju bara en rökridå.


Kan det vara Fredrik Reinfeldts brorsa, har för mig att han heter Henrik......?
2011-10-28 12:34 # 19
P1975
Korrekt.
2011-10-30 01:51 # 20
Sigvard
Citat:
Ursprungligen postat av P1975
Korrekt.


Aha .... :-)
2011-11-08 22:29 # 21
Synergic
Var tvungen att skapa ett konto bara för att få posta den här;



Intressant Bosnisk kanal...
Senast ändrad av Synergic; 2011-11-08 22:30


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt