Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Blandade nybörjarfrågor
Blandade nybörjarfrågor
2011-08-27 17:39 # 1
gestir
Var hittar man pålitlig källa på hur mycket av de olika ädelmetallerna som finns ovan jord?

Jag har hört att det kan vara svårt att sälja sitt silver/guld om man är för sent ute. Kommer det inte ens att gå att sälja till Liberty silver?
2011-08-27 18:46 # 2
Absh
Kanske inte är något svar på din fråga, men jag köper silver inte för att sälja av det utan för att använda mynten som betalningsmedel då papperspengarna troligen försvinner inom kort.

Andelen metaller ovan jord skulle jag också vilja ta reda på, men läste någonstans att förhållandet mellan guld och silver som cirkulerar ovan jord är 1:25, och skrotsilvret står för det mesta. Någon som kan bekräfta?

Mvh Absh
2011-08-29 07:59 # 3
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av gestir
Jag har hört att det kan vara svårt att sälja sitt silver/guld om man är för sent ute. Kommer det inte ens att gå att sälja till Liberty silver?


I 6000 år har det funnits en mer eller mindre fungerande marknad för ädelmetaller. Jag tror inte den försvinner för att vi har uppfunnit atombomben och e-mejl.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt