Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < pensionsfond hos Liberty sliver
pensionsfond hos Liberty sliver
2011-08-27 12:42 # 1
gabbe
Jag har funderat ett tag nu på om hur man skulle kunna föra över sin pension till fysiskt silver.

Det finns vissa alternativ som JP hos vissa banker vilket jag är mycket skeptiskt till.

Därför undrar jag om Liberty silver kan starta någon pensionsfond med fysiskt silver i något valv här i sverige!!!???
2011-08-27 12:55 # 2
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av gabbe
Jag har funderat ett tag nu på om hur man skulle kunna föra över sin pension till fysiskt silver.

Det finns vissa alternativ som JP hos vissa banker vilket jag är mycket skeptiskt till.

Därför undrar jag om Liberty silver kan starta någon pensionsfond med fysiskt silver i något valv här i sverige!!!???


Då kan du ju lika gärna ha ditt eget fysiska silver förvarat i något valv. Kan inte se någon skillnad på varför man ska ha en fond hos en förvaltare som tar ut en massa förvaltningsavgifter för en sak man kan uppnå själv.
2011-08-27 13:21 # 3
gabbe
Citat:
Ursprungligen postat av Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av gabbe
Jag har funderat ett tag nu på om hur man skulle kunna föra över sin pension till fysiskt silver.

Det finns vissa alternativ som JP hos vissa banker vilket jag är mycket skeptiskt till.

Därför undrar jag om Liberty silver kan starta någon pensionsfond med fysiskt silver i något valv här i sverige!!!???


Då kan du ju lika gärna ha ditt eget fysiska silver förvarat i något valv. Kan inte se någon skillnad på varför man ska ha en fond hos en förvaltare som tar ut en massa förvaltningsavgifter för en sak man kan uppnå själv.


Nu pratar jag inte om pengar som jag ska spara i framtiden ur min egna ficka utan dom som jag redan har i pensionsfonder lika så dom pengarna som min arbetsgivare sätter in åt en. Skulle vara bra om man kunde få ut det i fysiskt silver eller guld när man fyller 55. avgiften får vi ju en då betala vad vi än gör
2011-08-27 14:33 # 4
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av gabbe
Citat:
Ursprungligen postat av Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av gabbe
Jag har funderat ett tag nu på om hur man skulle kunna föra över sin pension till fysiskt silver.

Det finns vissa alternativ som JP hos vissa banker vilket jag är mycket skeptiskt till.

Därför undrar jag om Liberty silver kan starta någon pensionsfond med fysiskt silver i något valv här i sverige!!!???


Då kan du ju lika gärna ha ditt eget fysiska silver förvarat i något valv. Kan inte se någon skillnad på varför man ska ha en fond hos en förvaltare som tar ut en massa förvaltningsavgifter för en sak man kan uppnå själv.


Nu pratar jag inte om pengar som jag ska spara i framtiden ur min egna ficka utan dom som jag redan har i pensionsfonder lika så dom pengarna som min arbetsgivare sätter in åt en. Skulle vara bra om man kunde få ut det i fysiskt silver eller guld när man fyller 55. avgiften får vi ju en då betala vad vi än gör


Då förstår jag bättre och det är ett önskemål som jag själv också har haft ett tag. Man kan ju alltid hoppas att polikerna gör det möjligt att placera sina pensionspengar valfritt och inte som nu, i pyramidspelet börsen. De pengar som sitter där har jag nästan gett upp redan.. ;-)
2011-08-27 18:21 # 5
Nikon
Vad krävs för att man ska kunna starta en pensionsfond?
Om det finns regler som hindrar att pensionspengar placeras i fysiska råvaror så är det ju lätt att sätta upp ett holdingbolag som nyemitterar aktier efter behov och lägger alla pengarna från nyemissionerna på att införskaffa ädelmetaller...
2011-08-28 03:53 # 6
- NT -
Skulle vilja att PPM lägger till Sprott Asset Management som fond val men det kommer väl få de svenska bankerna
att slå bakut ....

http://www.sprottphysicalsilvertrust.com/

eller om jag fattat rätt så kan amerikanerna ta ut sina pensions pengar mot en avgift, så man
kan köpa silver / guld själv vilket skulle vara en okey lösning tills man blir gammal
Senast ändrad av - NT -; 2011-08-28 03:54
2011-08-28 10:23 # 7
gabbe
Liberty Silver Pensions Spar

Vore intressant att se hur stort intresset är här inne på forumet för om det är stort intresse så kunde man föra det vidare till ledningen i Liberty Silver. jag skulle lätt sätta alla mina pensions pengar som ligger på mina fonder på fysiskt silver(ädelmetaller) som ligger i ett valv hos liberty Silver för jag litar på dom mer än något annat bolag. Dom vet hur man ska bevara sin förmögenhet tills man blir gammal och det är lite vad som är poängen med det här tråden.
fattas bara den tekniska biten och har ingen aning hur man ska gå tillväga. Vi är blad vänner här inne och tillsammans så är vi starka och någon måste göra något drastiskt för att vi ska klara oss och få ett bra liv när vi blir äldre lika så våra barn.
Det är meningen att Pensionen är en garanti för framtiden men börja kännas tvärt om, som om det sugs ut från en under hela sitt liv sedan så har man nästan inget kvar när man blir äldre

Någon måste slå näven i bordet
2011-08-28 15:43 # 8
TommyT
Någon vidare pension blir det knappast för de allra flesta när väl dammet lagt sig efter det nu påbörjade ekonomiska sönderfallet.

Har rekommenderat till Fondmarknaden att ta in Sprott i fondsortimentet (inklusive för pensionssparande), men det vill de tydligen inte.

i PPMs finns blott aktier i guldgruvor (ska inte tolkas som en rekommendation)
338590 BlackRock World Gold Fund
2011-08-28 17:21 # 9
gabbe
Citat:
Ursprungligen postat av TommyT
Någon vidare pension blir det knappast för de allra flesta när väl dammet lagt sig efter det nu påbörjade ekonomiska sönderfallet.

Har rekommenderat till Fondmarknaden att ta in Sprott i fondsortimentet (inklusive för pensionssparande), men det vill de tydligen inte.

i PPMs finns blott aktier i guldgruvor (ska inte tolkas som en rekommendation)
338590 BlackRock World Gold Fund


japp jag känner till dom med men litar inte på något sådant
2011-08-28 18:39 # 10
SIMM
Beror väl på hur hårt hedgade guldgruvorna är (och vad deras reserver är) och vad som mer finns i pappersväg som fonden innehåller.

Det är väl i stort sett bara guldfond och bear man kan välja ändå.

// SIMM
2011-08-28 18:48 # 11
Solidus
Jag flyttade mina surt förvärvade slantar, snarare vad som var kvar av dem till Handelsbankens Råvarufond i november,
i december var jag på plus 15 %, så jag måste göra lite reklam för Råvarufonden / Handelsbanken
2011-08-29 07:59 # 12
Newton
Citat:
Ursprungligen postat av gabbe
Liberty Silver Pensions Spar

Vore intressant att se hur stort intresset är här inne på forumet....


Jag tycker att det låter som en jättebra idé.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt