Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Central bank köper silver som reserv tillgång.
Central bank köper silver som reserv tillgång.
2011-08-26 09:48 # 1
JJ
Detta är bara ett rykte men det är spännande om det stämmer.

"Wynter Benton: Central Bank Annoucement on Accumulating Silver as a Reserve Asset Imminent!

While the silver community is divided as to the legitimacy of the Wynter Benton group (ex-JP Morgan traders fired by Blythe in July of 2010 looking to now destroy JPM using their own naked silver shorts), the latest Wynter Benton message posted today is such a dramatic game changer if true, that we felt we must post it.

The Wynter Benton group alleges that a major sovereign central bank has been accumulating physical silver as a reserve asset and will soon publicly announce this fact.

Confirmation of the remonetization of silver by CENTRAL BANKS could well thrust a final dagger into the heart of the cartel.

If true, The Doc's $70 silver target for the end of 2011 may well end up being humorously low.

Perhaps this explains silver's nearly $2.50 jump today to $41.27, and perhaps this could also explain why China went from exporting 100 million oz of silver /year in 2007 to IMPORTING 100 million oz in 2010?

Silver will soon be a reserve asset for a sovereign central bank


The Leader wishes to inform his readers that a sovereign central bank will soon announce that it is accumulating silver as a reserve asset.

Also he is advising those who have participated so successfully in the latest gold run to shift their entire focus to the silver market.

As to Jes Staley, The Leader will give his reply at the appropriate moment.

You're going home in a body bag, do da, do da....."


http://goldsilver.com/news/rumor-wynter-benton-central-bank-annoucement-on-accumulating-silver-as-a-reserve-asset-imminent/
2011-08-26 12:10 # 2
MFC
Zimbabwe?
2011-08-26 14:45 # 3
JRX
I Kina har silver alltid varit pengar och första tecknet i "bank" betyder till och med silver. En möjlig kandidat?
2011-08-26 15:10 # 4
SilverBug
Mexiko....
2011-08-26 15:43 # 5
Oskar90
Citat:
Ursprungligen postat av JRX
I Kina har silver alltid varit pengar och första tecknet i "bank" betyder till och med silver. En möjlig kandidat?


Intressant observation!

Har för mig att jag läst någon som skrev om att tendensen är att språkliga uttryck har ändrats så att kopplingen mellan pengar (m.m.) och ädelmetaller försvunnit. Rothbard?

Någon som vet om det finns liknande kopplingar på andra språk? Kommer spontant att tänka på d'argent (=silver) och l'argent (=pengar) på franska. Finns det någon koppling där? För länge sen jag läste franska...
2011-08-26 18:50 # 6
Nikon
Det är väl ingen direkt hemlighet att Kina under många år köpt upp stora mängder metalltillgångar.
Vad jag förstår så kontrollerar Kina närmare 90% av utvinningen av sällsynta jordartsmetaller, och har satt begränsningar i hur mycket sådana metaller som får exporteras ut ur landet.
2011-08-26 19:05 # 7
mfm
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
sällsynta jordartsmetaller.


Det är inte ädelmetaller.
2011-08-26 20:07 # 8
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av mfm
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
sällsynta jordartsmetaller.

Det är inte ädelmetaller.

Nej, det är det inte. Men det är mycket värdefulla råvaror.
Min poäng var att Kina köpt upp många olika sorters viktiga råvarutillgångar under lång tid nu.
2011-08-26 21:32 # 9
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av mfm
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
sällsynta jordartsmetaller.

Det är inte ädelmetaller.

Nej, det är det inte. Men det är mycket värdefulla råvaror.
Min poäng var att Kina köpt upp många olika sorters viktiga råvarutillgångar under lång tid nu.


Sällsynta är de inte heller.

http://seekingalpha.com/article/103972-rare-earth-metals-not-so-rare-but-valuable
2011-08-26 23:52 # 10
TommyT
Den dag en centralbank eventuellt meddelar att den staplar upp silvertackorna, om det nu får komma ut i media, ska det bli roligt att höra kartellens skrämselpropaganda om varför silver inte är något för småfolket att äga.

BrotherJohnF förhåller sig lite skeptiskt till ryktet, då tillgången på silver är alldeles för lite för att kunna komma i närheten av att räcka till en CB:s reserver. Fast man vet ju aldrig...
Idag diskuterar han mest Warren Buffets desperata utspel för att rädda Bank of America innan den går under.
I övrigt är hans nästan dagliga analys av silver, guld, m.m. (ca 25 minuter) youtubes kanske mest sevärda inlägg.
http://www.youtube.com/watch?v=kYtzKTzPg7A
2011-08-27 10:12 # 11
TommyT
Den kanske mest sevärda av BrotherJohnFs inspelningar på youtube.
25 välinvesterade minuter av din tid, eller varför inte, tipsa dina vänner.

Silver Update 8/11/1 - Fiat Dollar
http://www.youtube.com/watch?v=zxdqv7NUy3o

149 gillar, 0 gillar inte

Del 1: analys av silvers och gulds prishistorik
Del 2: historisk översikt av handelsbalans, olja, krig och guld vs dollar som global valuta

Stora geopolitiska frågar som man i åratal kanske haft svårt att greppa, BrotherJohnF gör det begriptligt på några få minuter med hjälp av en skiss. Sådant här borde visas redan i grundskolan.
2011-08-29 04:09 # 12
Kroesus_sork
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar90
Citat:
Ursprungligen postat av JRX
I Kina har silver alltid varit pengar och första tecknet i "bank" betyder till och med silver. En möjlig kandidat?


Intressant observation!

Har för mig att jag läst någon som skrev om att tendensen är att språkliga uttryck har ändrats så att kopplingen mellan pengar (m.m.) och ädelmetaller försvunnit. Rothbard?

Någon som vet om det finns liknande kopplingar på andra språk? Kommer spontant att tänka på d'argent (=silver) och l'argent (=pengar) på franska. Finns det någon koppling där? För länge sen jag läste franska...


Det e samma sak har i Japan. Ena Kanjin i Ordet bank ar just Silver. Man anvander samma Kanji i bade Kina och Japan for ordet Bank.
Sitter med ett Japanskt tangentbord nu pa min skola sa jag far ursakta den daliga stavningen =)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt