Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Veckans provokation v34
Veckans provokation v34
2011-08-24 20:56 # 1
förnuft & känsla
Bubblan har precis brustit!

Nu är det försent att sälja.

Har du precis köpt - NEEEEEEEJ!!

Bankirerna skrattar högt åt alla som precis köpt den barbariska reliken....och silver....
Sydkorea har inte alls köpt något guld....haha - synd om alla dem som låtit sig luras, ett klassiskt trick!
USA kommer på fredag att rädda hela världens ekonomi, äntligen!
Guldet kommer rasa med minst 500 dollar den närmaste månaden för att sedan dyka till 50 dollar/uns
Fiatpengar kommer äntligen att värderas enligt det som står tryckt på dem, prisa bankerna...
Venezuela tar hem guldet eftersom Libyens diktator väntas anlända med sitt guld...gick du på den också?
Det brittiska imperiet har äntligen räddat Libyen från undergång...
Och nej, Venezuela har inget guld - försök att förstå, sydamerikaner har inget intresse i ädelmetaller!
Guld och silver finns inte - det är bara bluff och båg...
Det enda som kan rädda oss det är alla banker som arbetar och kämpar för vår skull.
Alla välutbildade ekonomer med en massa akademiska poäng och kunskap om ALLT - TACK FÖR ATT NI FINNS

/Förnuft & känsla


STORT TACK ALLA BANKER, EKONOMER OCH ANDRA ALLVETARE....


2011-08-24 21:01 # 2
Flipper
Har du Ikano-banken? J-a nazist!
2011-08-24 21:08 # 3
mark08100
ja nu ordnar sig allting inom 6 månader, jag menar 2012 kommer vara skinande år för välrdsekonomin, polisstaten USA, samt vår underbara euro som gett välfärd o stabilitet till hela europa som utlovats länge leve EUSSR!!

för det är ju inte alls så att massor av 40-talister kommer börja pensioneras i usa som blir berättigade till medicare o medicaid, o FED kan utan problem trycka upp 10 trillioner usd till då dom saknar inhemsk produktions kapacitet.

Om usa bestämmer sig för att reformera sin militär industri till civil industri så kan det gå undan för usa, och då skulle det börja hända intressanta saker på marknaden, och jag skulle nog flytta dit.
2011-08-24 21:16 # 4
Inge Peng
Hoppsan ! Är alla på den här tråden födda på 60-talet ?
Den ironiska generationen !
2011-08-24 21:17 # 5
Flipper
Citat:
Ursprungligen postat av mark08100

Om usa bestämmer sig för att reformera sin militär industri till civil industri så kan det gå undan för usa, och då skulle det börja hända intressanta saker på marknaden, och jag skulle nog flytta dit.


Fast då missar du Fabian Bengtssons lagerrensningar han har 20, nej 30, nej 50% rabatt på Philips DVD. Du kan betala på 40 månader.
2011-08-24 22:19 # 6
bluesky
Jag tror att signaturen "Goldfinger" har missat att läsa rubriken på denna tråd.......... :-)
2011-08-24 22:52 # 7
Flipper
Citat:
Ursprungligen postat av bluesky
Jag tror att signaturen "Goldfinger" har missat att läsa rubriken på denna tråd.......... :-)


Vill så gärna skriva om Fabian Bengtsson, vill inte starta ny tråd
2011-08-25 01:08 # 8
SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger
Har du Ikano-banken? J-a nazist!


Vilket härligt inlägg med en djupare underton.

@Inge Peng
Japp, vi är nog många (50-)60-talister här. 30-talisterna är förblindade med hur bra deras liv blivit jämfört med då. 40-talisterna ser bara fram emot sin pension. För 50-talsiterna slog förra inflationssmällen igen rakt framför näsan på dem och vi 60-talister fick även den emot oss, samt början på arbetslöshet etc. Men nu skall vi väl få vår del tillbaka. Det är nog 50-60-talsiterna som mest är inne i metallsvängen.

70-talsiterna fick en liten rennesans med högre utbildning och jobb - avkomman av 40-talister. 80-talisterna är ju de som har den stora skulden.

... och att köpa elektronik med 40 månaders avbetalning till 0% ränta hade ju varit en höjdare vid hyperinflation. Fast det är ju de fasta avgifterna som gör det dyrt, så det är ju inte 0% iaf.
Vissa har upp till 5 år, andra "ända" upp till 60 månader (fast det är ju inte någon skillnad) gör ju att det hela bygger ännu mer på skuld. För visst är det väl fräck med lite mer skuld, i synnerhet på konsumtions varor. man kanske inte har råd med dem. Fast det problemet tar vi sedan, bara hjulen snurrar på.

Kom ihåg: Man ser inte när man är inne i bubblan. Samt att folk idag verkar inte förstå att skuld är något som skall betalas tillbaka - i synnerhet då 80-talsiterna som bara måste ha senaste mobilen, en fräck bil, ett dyrt hus med mera, med mera och ALLT skall de ju ha NU. Det är nu de lever och det finns ingen morgondag, bara man är kung för en dag.
(fast allt är ju väldigt generaliserat här, kanske snudd på rubrikrelativitet)


// SIMM
2011-08-25 05:41 # 9
rtardart
Känner mig som en ensam 80talist här, speciellt en icke skuldsatt (annat än csn, jobbar på att bli av med det snarast) sådan. Aldrig handlat på kredit, avser aldrig göra det. En enda anledning. Jag avskyr utgifter.
Att köpa något för 10-20tusen gör jag gärna, men då gör jag det som ett köp. Inte som en massa utgifter som ska tas hänsyn till i månader/år?? framöver. Usch.
Då är det väl bättre att spara ihop till nämnda sak, medan man väntar går ju teknologin framåt och man får något modernare ändå. Kapade tråden. Det är den tiden på dygnet nu.

Fast SIMM, vi är väl alla här lagda åt foliehållet? Är det någon här som ens tror på 2013? Kommer alltid på mig själv med att roas när jag läser om planer och visioner för 2020. Även om världen säkert inte går under så är det väl högst förståeligt att oroas över bristen på en morgondag. Det är inte som att någon i min generation kommer att få det bättre på något plan iallafall. Känner dock tröst i en möjlig regression till hederligt arbete och umgänge med riktiga människor.
Senast ändrad av rtardart; 2011-08-25 05:48
2011-08-25 07:39 # 10
JRX
Citat:
Ursprungligen postat av Inge Peng
Hoppsan ! Är alla på den här tråden födda på 60-talet ?
Den ironiska generationen !


Jag har flyttat till en annan landsände, här finns tack och lov ingen ironi. Det är bland det värsta jag vet, fegt och inte särskilt smart. Jag är 60-talist, kan dessvärre inte byta. :-)
2011-08-25 11:02 # 11
JJ
Citat:
Ursprungligen postat av rtardart
Känner mig som en ensam 80talist här, speciellt en icke skuldsatt (annat än csn, jobbar på att bli av med det snarast)


Helt ensam 80 talist är du inte, jag e ju också det:)
Senast ändrad av JJ; 2011-08-25 11:02
2011-08-25 12:23 # 12
mark08100
Jag är också skuldfri 80 talist, så nog finns det en del av oss :) skuldfria eller icke.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt