Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < The Quikening
The Quikening
2011-08-21 18:33 # 1
mikvat
Dokumentär som tar upp saker som bland annat: Människans utveckling, jordbävningarna, Dollarns krasch, Den ekonomiska kollapsen, Kaoset i världen, Maya kalendern och mycket mera. Den kan förklara det som kommer att hända närmsta tiden.

2011-08-22 16:48 # 2
Mikael
En rätt bra presentation av det nuvarande "New Age" -perspektivet, men jag har ett par invändningar...

Först ett litet vetenskapligt missförstånd: Elenin "Alignments" (svenskt ord för detta???) som orsakat jordbävningar har hänt när även Jupiter råkat befinna sig i "alignment" (jag har själv kollat upp saken). Och ifall man går längre tillbaka kan man se att Jupiter orsakar stora jordbävningar nästan som ett urverk, även utan Elenins hjälp. Det finns alltså inget som tyder på att Elenin ligger bakom jordbävningarna, Jupiter är förklaring nog på egen hand.

Sedan är det själva den andliga visionen i filmen som är lite klen faktiskt. Filmen är lite "flummig" i sin syn på hur vi kan gå tillbaka til att leva nära naturen. Faktum är att traditionellt jägar/samlar liv inte på långa vägar kan försörja 7 Miljarder människor! Nej, ifall en ny spirituell världsordning ska ha en chans att infinna sig måste faktiskt människorna rent fysiskt transformeras först, våra nuvarande kroppar är inte kapabla till ett sådant liv. Och en sådan rent fysisk transformation är faktiskt vad de olika urgamla profetiorna egentigen talar om, men det känns som om filmen fegar ur och försöker presentera en mindre "magisk" bild av vad som ska hända. Tänk t.ex på Bibeln, där Jesus säger saker som att vi alla ska göra "större mirakel än han", vilket då ändå inkluderar en hel del rätt mirakulösa saker... Det är också intressant att se att Jesus tar lärjungarna upp på ett berg och förvandlar sig till en ljusvarelse i deras åsyn ("transfigurationen"), vilket ska visa vad som ska hända oss alla vid tidens ände...

Samma sak gäller många andra spirituella traditioner. Så vad som profeterats om är en magisk förvandling av mänskligheten till "ljusvarelser", och en återgång till "Edens lustgård", inte en återgång till primitivt stamliv "i samklang med naturen"!

Själv tror jag faktiskt på en sådan "magisk" upplösning på det mänskliga dramat. Jag har haft en del personliga erfarenheter av spirituella ting som övertygat mig om att verkligheten som vi ser den med våra fem sinnen är en illusion, så detta till synes osannolika känns helt rimligt för mig. Förr eller senare händer det alltså, jag är bara inte helt säker på 2011/2012 pratet. Men i väntan på ett sådant "gudomligt ingripande" tycker jag det är bäst att försöka göra det bästa av livet sådant det ser ut just i detta nu! ;-)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt