Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Antal LS-mynt producerade?
Antal LS-mynt producerade?
2011-01-14 18:22 # 1
GotSilverYet?
Hej!

Skulle vilja veta hur hur många 2009 resp 2010 års LS-mynt som har tillverkats?
Antar att efterfrågan har ökat de sista åren så 2009 års mynt är de mest sällsynta.
2011-01-14 20:21 # 2
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Ja, det stämmer att 2009 relativt sett är mest sällsynta. Det är alltså fler präglade med 2010:års årgång och vi räknar med än fler för 2011:års årgång. Vi har hittills valt att inte publicera präglingssiffrorna men funderar på att möjligen ändra detta
2011-01-14 21:48 # 3
Anonym
Har någon sett ett LS mynt säljas på tradera?
2011-01-21 20:25 # 4
JJ
Har inte sätt något LS mynt på tradera än. kollar dagligen på silvermynt.

skönt att man kommer ha alla tre årsmodellerna :) När 2011 anländer.
2011-01-21 20:30 # 5
Anonym
Själv har jag inte sett något LS mynt på tradera under ett års tid.
Sjysst att du lyckats få tag på de äldre modellerna. Den med familjen verkar riktigt trevlig och annorlunda.
Kan du inte ladda upp några fina närbilder på dem?
Guldmikroben
2011-01-21 20:49 # 6
JJ
Jo det kan jag men det får bli på måndag, måste till banken jag la ner det i bankfacket idag.
2011-01-22 11:03 # 7
Hedge
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Har någon sett ett LS mynt säljas på tradera?


Jag köpte 36 st LS-mynt 2010 på Tradera i november.
2011-01-22 16:09 # 8
Anonym
En fråga lite off-topic kanske. LS betalar olika beroende på om mynten är köpta från LS eller ej. Jag har tex Silver Eagles köpta från LS men även på Tradera, om jag vill sälja till LS, hur blir det då?
2011-01-23 15:47 # 9
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
En fråga lite off-topic kanske. LS betalar olika beroende på om mynten är köpta från LS eller ej. Jag har tex Silver Eagles köpta från LS men även på Tradera, om jag vill sälja till LS, hur blir det då?


De olika priserna för huruvida mynt är inköpta hos LS eller inte beror framförallt på momsen där vi vill gynna inköp från oss med låg spread. Dessutom behöver vi inte probera lika noga om inköpet skett av oss initialt. I det fall mynten är inköpta annorstädes ex. tradera är det alltså priset för mynt ej inköpta hos LS som gäller.
2011-01-23 18:13 # 10
Anonym
Men hur går det till i praktiken? Säg tex att jag köpt 10st på Tradera och 10 st på LS, det går några år, har inga kvitton kvar, mynten går ej skilja på och jag vill sälja tillbaka 10st till LS. Har man som kund ett sorts "tillgodo" på 10st som LS sparar i sina arkiv? Krävs det att man har inköpskvitto kvar eller? Dessutom går ju "traderamynten" ej att skilja på jämfört "LS mynten"...? Lite akademisk fråga kanske men jag är nyfiken :-)
2011-01-23 19:03 # 11
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Ja, i stort sett har man ett "tillgodo" för försäljning av samma antal mynt som tidigare köpts såtillvida att det rör sig om samma kund som köper/säljer. I annat fall krävs kvitto
2011-01-24 08:09 # 12
Anonym
Hur länge behåller LS kundinköpslistor? Är de skyddade från att hamna i "orätta händer" i framtiden.

Hur länge är LS enligt lag skyldig att arkivera affärstransaktionerna?

KH


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt