Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Collapse Of The Entire World Economy In 24 hours
Collapse Of The Entire World Economy In 24 hours
2011-08-18 08:10 # 1
ohm


om läget var så illa 2008 vad kan då hända 2012.
om arbetslösheten ökar ännu mer än vad den är nu vad händer då.
om politikerna kommer att rädda bankerna med ännu mer stimulans pengar vad händer då.
om bankerna missköter sig ännu mer vad händer då.
ja då kan det mycket väl sluta med ekonomisk kollaps.
2011-08-18 15:15 # 2
jaduok
Ok.
Kan nån förklara.
Varför försvann det massor av pengar ur banksystemet jätte snabbt så dom var tvungna att frysa systemet ?
Vart försvann dom? och varför fortsatte det inte så fort dom slutade frysa systemet ?


åtminstone det amerikanska finanssystemet (antagligen hela världens) verkar behöva reformeras från grunden, men hur gör man nått sånt om folk samtidigt ska ha kvar sina sparade tillgångar i systemet.
Har dom nått val annat än att pumpa in mer pengar.
2011-08-18 19:38 # 3
pledians
Kolla på dokumentären "Inside Job" så får du svar på alla dina frågor.
2011-08-18 21:01 # 4
billion
Citat:
Ursprungligen postat av pledians
Kolla på dokumentären "Inside Job" så får du svar på alla dina frågor.


Jag köpte Inside Job och började kika på den. Tröttnade ganska snabbt då jag inte kände att den träffade rätt. Kanske blev den bättre efter ett tag?! I vilket fall som helst fick jag inte känslan av att de förstod systemfelet under den korta tid jag kikade på filmen. Tycker däremot att Overdose: The Next Financial Crisis var hyfsad även om den inte är så avancerad.

Men...som sagt. Jag såg inte hela Inside Job.
2011-08-18 21:16 # 5
JRX
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Citat:
Ursprungligen postat av pledians
Kolla på dokumentären "Inside Job" så får du svar på alla dina frågor.


Jag köpte Inside Job och började kika på den. Tröttnade ganska snabbt då jag inte kände att den träffade rätt. Kanske blev den bättre efter ett tag?! I vilket fall som helst fick jag inte känslan av att de förstod systemfelet under den korta tid jag kikade på filmen. Tycker däremot att Overdose: The Next Financial Crisis var hyfsad även om den inte är så avancerad.

Men...som sagt. Jag såg inte hela Inside Job.


Jag håller med dig billion, Inside Job var OK som ett första steg, men missade systemfelen. De skyllde mest på giriga individer på Wall Street medan det mer är systemet som skapar eller möjliggör sådan girighet.
2011-08-18 21:40 # 6
billion
JRX, det var precis så jag kände när jag började titta på filmen.
Senast ändrad av billion; 2011-08-18 21:42
2011-08-18 22:17 # 7
Sigvard
Citat:
Ursprungligen postat av jaduok
Ok.
åtminstone det amerikanska finanssystemet (antagligen hela världens) verkar behöva reformeras från grunden, men hur gör man nått sånt om folk samtidigt ska ha kvar sina sparade tillgångar i systemet.
Har dom nått val annat än att pumpa in mer pengar.


Det finns ett sätt som Bill Still föreslår här.

http://youtu.be/qoVlcWvxffc
Senast ändrad av Sigvard; 2011-08-18 22:18
2011-08-18 23:16 # 8
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Jag vill i sammanhanget starkt rekommendera den helt okända filmen Rollover.

Rollover är en totalt bortglömd film från 1981 som med skrämmande noggrannhet beskriver den situation världen står inför 30 år efter filmens skapande. Filmen handlar om en bank som handlar med valuta på hävstång och dess öde när arabiska oljeshejkar säljer av valutakontrakt i USD. Värdet på USD kraschar med kaos som följd.

Kärleksscenerna från 1981 i första delen av filmen kan möjligen intressera någon romantiker men i övrigt rekommenderar jag tålamod till andra delen av filmen som är den intressanta! Nedan finns ett klipp

IMDB:s användarbetyg på filmen är 5,2 av 10 men då filmen sannolikt är totalt missförstådd är detta inget att hänga upp sig på. Mitt betyg är 7 av 10. Handlingen och händelserna kring valutaspekulation och valutakrasch är mycket intressanta och manar till eftertanke. Romantiken och skådespeleriet är... tja från 1981...
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-08-18 23:21
2011-08-19 01:33 # 9
Sigvard
Hittade ett klipp på Youtube av filmen Rollover......

Rollover-1981- Depiction of Global Worldwide Economic Collapse in 2011
http://youtu.be/6butfe1f9Hg
2011-08-19 08:06 # 10
JRX
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Jag vill i sammanhanget starkt rekommendera den helt okända filmen Rollover.

Rollover är en totalt bortglömd film från 1981 som med skrämmande noggrannhet beskriver den situation världen står inför 30 år efter filmens skapande. Filmen handlar om en bank som handlar med valuta på hävstång och dess öde när arabiska oljeshejkar säljer av valutakontrakt i USD. Värdet på USD kraschar med kaos som följd.

Kärleksscenerna från 1981 i första delen av filmen kan möjligen intressera någon romantiker men i övrigt rekommenderar jag tålamod till andra delen av filmen som är den intressanta! Nedan finns ett klipp

IMDB:s användarbetyg på filmen är 5,2 av 10 men då filmen sannolikt är totalt missförstådd är detta inget att hänga upp sig på. Mitt betyg är 7 av 10. Handlingen och händelserna kring valutaspekulation och valutakrasch är mycket intressanta och manar till eftertanke. Romantiken och skådespeleriet är... tja från 1981...


Rollover är verkligen sevärd. Jag kollade in den efter tips från Torgny. Finns att ladda ned för den som gillar det. Jane Fonda är dessutom sjukt snygg i den här filmen.
2011-08-19 08:37 # 11
beegee
Appropå skumma konstruktioner, är det ngn som har tankar om detta:
Sprott i intervjun som finns länkad till här på hemsidan:
"When asked where the gold is coming from to supply market demand Sprott replied, “Well, it’s a great question and I struggle with it immensely, I struggle with it more every day.  Central banks bought approximately 200 tons of gold in the first half of this year.  One can assume that they will probably buy 200 tons in the second half of the year which would be 400 tons (total).  Last year the IMF sold 400 tons and they haven’t sold any this year.  We have in gold a 4,000 ton per year market, which is 2,600 tons of produced mined gold and about 1,400 tons of recycled gold.

So that 800 ton change just at the central bank level would mean a 20% difference in supply/demand this year vs last year.  But there is no extra supply.  So it always begs the question, where is the gold coming from?  As I just read today, the World Gold Council came out and said Chinese demand grew 38% in the second quarter and Indian demand grew 25%.  I was reading today where the Dubai gold sellers say the business is up 100% and I keep wondering well, how can we keep having all of these big numbers, supply is flat, where is the gold coming from?"
2011-08-19 10:13 # 12
Temp
The Wonderful Wizard of Oz – A Monetary Reform Parable by L. Frank Baum

Is a great movie , about the economy.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt