Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Hugo vill få landets guldreserv,till Venezuela
Hugo vill få landets guldreserv,till Venezuela
2011-08-18 06:42 # 1
Äktavara
Först o främst är det ju besynnerligt att så många länder IINTE har sitt guld inom nationen?
Ungefär som man skulle ha sin reservkassa hos nån man knappt känner i nått land långt borta!
Sverige har ju också gjort så, på grund av vad?
Nån utomstående guldkåt grupp av folk ville det!
Hur som helst, så kommer detta att bli konvulsioner inom "finnansvärlden" !
För vad händer när han och Venezuela inte får det? Då kommer alla andra länder att inse att dom är robbade, dom med.
Jag undrar hur fort "Banksters" kommer att hitta på nått svepskäl som dom sen vidarebefordrar till sina fnask (Obama, Cameron, etc) för att starta krig mot Venezuela?
1 vecka, max?

http://silverdoctors.blogspot.com/2011/08/hugo-chavez-demands-99-tons-of.html

http://dailybail.com/home/hugo-chavez-nationalizes-venezuelan-gold-industry-demands-21.html
2011-08-18 09:39 # 2
Hemulen
Detta skall bli intressant att följa.
Men krig är väl lite overkill när saker och ting kan spolas överbord osv osv

/AL
2011-08-18 11:35 # 3
Despierto
Att man har sitt guld utomlands beror nog på ett dubbelt ekonomiskt skäl: För det första är guld dyrt att förvara då det är extremt stöldbegärligt. Särskilt om man bor granne med världens framgångsrikaste gerilla kan det vara intressant att slippa de enorma kostnaderna. Om det sedan kommer någon och BETALAR en för att förvara ens guld är saken klar.

Bankerna har förmodligen leasat Venezuelas guld för att sälja den fysiska metallern och förvandla det till hundra gånger så mycket pappersguld. Så nu kommer guldrallyt när bankeliten måste hitta tusentals guldpläterade tungste...förlåt guldtackor att skeppa till Caracas.
2011-08-18 11:45 # 4
Rogue
Tysklands stora guldreserv förvaras väl i USA? Gissningsvis ser de aldrig skymten av den igen. I och för sig är de ju fortfarande ockuperade av USA så det är väl inte så konstigt.
2011-08-18 13:27 # 5
HeyJoe
Wow.

Detta kan fan vara vindpusten som får hela korthuset att rasa.
Tyvärr ser jag inte bara ekonomisk förödelse i min kristallkula, jag ser också WWIII.
Senast ändrad av HeyJoe; 2011-08-18 13:31
2011-08-18 14:35 # 6
JRX
Enligt Zero Hedge är de 10,5 ton som Chavez begärt in från JPM faktiskt allt guld JPM har. Nu börjar det osa hett...
2011-08-18 23:25 # 7
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Även om jag för egen del inte sympatiserar i stort med Chavez politik (eller någon politik alls för den delen) tycker jag han tar vissa logiska beslut baserat på sina idéer. Till skillnad från i många andra länder finns åtminstone viss handlingskraft och motstånd mot bank- och maktelitens i övrigt allenarådande taktpinne.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt