Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Step by step...
Step by step...
2011-08-23 15:40 # 13
Inge Peng
Hoj !
Jag såg klippet jag med... Det är ruskigt och skrämmande att se hur det smygs på oss.
Med "goda " förevändningar om att märket är till för att skydda oss... Men den verkliga uppgiften är nog att kontrolera oss !
Om detta går ju att läsa i en mycket välkänd bok! Bibeln !
David Wilkerson tar upp detta åxå i sin bok synen. I den boken kan man läsa om vad som kan vänta oss,om man får tro vad han skriver där.
Men det har ju skrivit om i tidigare inlägg... så jag börjar känna mej tjatig.

Åhoj
2011-08-23 15:48 # 14
Silverbullit
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Silverbullit: Jag håller helt med. Det är lömskt och smygande. Ofta som en "god" eller bekväm lösning på ett "ont" problem. Just nu håller vi på och tillvänjer oss vid att ständigt vara kontaktbara samt att bli märkta på olika sätt. Snart är det en formsak att märka hela mänskligheten. Det krävs bara någon typ av större katastrof och en "karismatisk" ledare som övertygar massan. Örk, nu var jag svart igen. :|

Meeeeeeeeen...såg precis videon på länken du postade. Det här skulle ju mycket väl vara teknik för Märket. Smidigare än chipimplantat och troligen kan mer byggas in då man kan använda större yta?!

"Och det tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan"




Det finns verkligen mycket att säga om dethär. Jag läste för någon vecka sedan Synen av David Wilkerson efter att någon postat ett citat från hans bok/profetia. Han talar bl a om det "nya" ekonomiska systemet och i samband med det så beskriver han "märket" som en tatuering. Jag kände då att det var lite långsökt, jag har nämligen varit ganska övertygad om att "märket" skulle handla om ett chip. När jag så idag fick se klippet med tatueringen så blev ytterligare en detalj ur Wilkersons Synen ett faktum (många andra stycken och detaljer av hans uppenbarelse har redan blivit vardagsföreteelser).

Det finns många "fördelar" med en "tatuering" framför ett chip, den kirurgiska aspekten försvinner, tatueringen kan förkläs som i klippet, med barnmotiv etc, apliceringen kan sannolikt utföras själv, kostnaden blir mycket lägre (tatuering av tredje världen förenklas därav), uppgraderingar förenklas o s v.

Som sagt steg för steg hårdnar ondskans grepp om mänskligheten, men samtidigt uppenbarar sig sanningen i Guds ord, bibeln.
2011-08-23 18:32 # 15
billion
Inge Peng och Silverbullit: Återigen håller jag med. Jag har också tänkt att det skulle vara fråga om ett chip men det har inte känts 100% korrekt. Framförallt för att jag någon gång läst att den korrekta översättningen är mer av betydelsen tatuering än implantat. Minns inte riktigt var jag läste detta tyvärr.
2011-08-23 20:25 # 16
JJ
Det gäller att alla människor vägrar dessa saker, men det lär ju inte hända alla får kommer tycka det är jättebra.
Det är skitläskigt sån här teknik.
Får minnen från barndomen när prästen i byn sa till min pappa att datorn är djävulens verktyg han vart rejält utskäld av prällen. Han hade nog inte så fel.

Att tillägga var att pappa försökte fixa så vi kunde få datorer i skolan.
2011-08-23 20:28 # 17
Skrumpelnubb
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbullit
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Silverbullit: Jag håller helt med. Det är lömskt och smygande. Ofta som en "god" eller bekväm lösning på ett "ont" problem. Just nu håller vi på och tillvänjer oss vid att ständigt vara kontaktbara samt att bli märkta på olika sätt. Snart är det en formsak att märka hela mänskligheten. Det krävs bara någon typ av större katastrof och en "karismatisk" ledare som övertygar massan. Örk, nu var jag svart igen. :|

Meeeeeeeeen...såg precis videon på länken du postade. Det här skulle ju mycket väl vara teknik för Märket. Smidigare än chipimplantat och troligen kan mer byggas in då man kan använda större yta?!

"Och det tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan"




Det finns verkligen mycket att säga om dethär. Jag läste för någon vecka sedan Synen av David Wilkerson efter att någon postat ett citat från hans bok/profetia. Han talar bl a om det "nya" ekonomiska systemet och i samband med det så beskriver han "märket" som en tatuering. Jag kände då att det var lite långsökt, jag har nämligen varit ganska övertygad om att "märket" skulle handla om ett chip. När jag så idag fick se klippet med tatueringen så blev ytterligare en detalj ur Wilkersons Synen ett faktum (många andra stycken och detaljer av hans uppenbarelse har redan blivit vardagsföreteelser).

Det finns många "fördelar" med en "tatuering" framför ett chip, den kirurgiska aspekten försvinner, tatueringen kan förkläs som i klippet, med barnmotiv etc, apliceringen kan sannolikt utföras själv, kostnaden blir mycket lägre (tatuering av tredje världen förenklas därav), uppgraderingar förenklas o s v.

Som sagt steg för steg hårdnar ondskans grepp om mänskligheten, men samtidigt uppenbarar sig sanningen i Guds ord, bibeln.


Trevlig att det finns några här förutom mig som tror på Jesus. :)

Jag har länge studerat och gått på djupet med bibeln och Uppenbarelseboken samt seder inom islam och islamisk eskatologi.

Uppenbarelseboken är ganska svår. Det finns vissa saker som egentligen inte är så svåra att förstå men som verkligen ger en aha upplevelse när man applicerar dem på skriften.

Stoppar man in följande entiteter på följande platser blir bilden ganska klar.

"Israel" i Uppenbarelseboken motsvarar inte det jordiska Israel, det motsvarar de kristna inklusive de enbart namnkristna.

Det Stora Babylon/Skökan motsvarar Det globala finansiella systemet vi lever under just nu (det amerikanska imperiet inklusive jordiska Israel/Jerusalem).

Vilddjuret/Antikrist motsvarar ett Islamiskt rike och dess kung.

Den falske profeten är en falsk Jesusfigur som en tid efter islamiske kungens tillträde ca 3,5 år kommer uppträda vid sidan av denne. Dessa båda har sina motsvarigheter inom islamisk eskatologi, och det med med så häpnadsväckande likheter att man tappar hakan. Mahdi och Isa. Se mer om dessa på islamiska sidor på internet.


Vad säger då uppenbarelseboken när vi stoppat in figurerna där de hör hemma?


T.ex så här säger den, jag kortar ner förklaringarna och tar hänsyn till vad profetiorna i bibelns andra böcker säger också utan att ge referenser. Alla mina uttalanden om islam har sin grund i islamisk lära och eskatologi, men ta inte mitt ord, sök själva.Jag utgår från att man redan kan en del om bibeln eller kan söka på egen hand. Annars blir det en hel bok av alltihop.

Islam kommer att bli Guds redskap till att utföra den mogna domen över det nuvarande globala finansiella systemet, bankerna och Eliten. Nuvarande system kommer utarmas finansiellt och krossas av en grupp islamiska ledare och länder som gör gemensam sak, ett till sinnes. Dessa länder kommer därefter att ledas av en enda ledare, Mahdi.

Hela jorden kommer sedan domineras av islam. Islamisk tideräkning och Sharialagar kommer införas. Shariabank kommer att ersätta det nuvarande finansiella systemet. Detta kommer jordens folk att tycka om och hänföras av. Mahdi som är muslim kommer genomföra ett sjuårigt fredsavtal med kristna. Men det kommer brytas när Isa framträder och "legaliserar" kristendomen genom att mena sig vara de kristnas Jesus och kräva att kristna erkänner honom och islam som sanna läran, han kommer hävda att bibeln är felaktig och manipulerad. De kristna som inte följer honom får inte längre kallas kristna.

Alla som inte bekänner att "Gud är Allah och ingen finns vid sidan av Allah" kommer att dödas när väl Isa träder fram. Alla kommer få ta emot ett märke som bekräftelse på sin bekännelse. Ingen får rätt att köpa och sälja utan att gjort bekännelsen därför att det är förbjudet ta ränta inom Sharia. Den som tar ränta kommer slutligen dra till sig alla pengar som finns, så som dagens banksystem gör. Så det blir förbjudet att göra affärer utanför Shariasystemet.

De kristna som inte erkänner den islamiske versionen av Jesus kommer kallas "fundamentalister och extremister" och sakna skydd. Jizyah, (skyddsskatt) kommer avskaffas av Isa. Sanna kristna blir förföljda eller halshuggna (sedvanlig avrättningsmetod inom islam).

Isa kommer säga att han är Jesus, men inte Guds son utan bara en profet, och han säger sig aldrig varit dödad som försoning för våra synder. Han kommer göra underverk, hela sjuka och kalla ned eld från himlen och kanske t.o.m. väcka upp en död! Han försöker bedra alla kristna och många kommer tro på honom och avfalla.

Efter ca 3,5 år av Isa/Mahdi styre kommer sjunde basunen att ljuda. Då kommer Jesus på himlens skyar tillsammans med en stor mängd änglar. Då ska vilddjuret och den falske profeten och de som tillhör dem kastas i den evige elden och hela Jorden skördas. Då kommer alla som är avlidna som tillhör Jesus uppstå först och därefter ska vi som lever på jorden, som tillhör honom, lämna kvar våra jordiska kroppar, förvandlas, bli som änglarna och tas upp till himlen och vara tillsammans med honom för evigt. :)

Ok. ni tror jag är galen. Men det är jag definitivt inte. :)
Senast ändrad av Skrumpelnubb; 2011-08-23 21:31
2011-08-23 21:01 # 18
Flipper
Lite mer Biblisk ekonomi:

Om Joseph i Egypten

Pharaoh has a disturbing dream

Joseph interprets the famous dream of the seven fat beeves and the seven thin ones. Intelligently understanding the cyclical nature of prosperity and famine, he tells the Pharaoh that there will be seven good years and seven bad ones. Joseph then suggests that Pharaoh appoint a man “discreet and wise, and set him over the land of Egypt" (Genesis 42:33).403 Pharaoh then makes Joseph the most powerful man in Egypt other than himself and has him gather up the crops of Egypt.

For the next few years Joseph collects vast amounts of grain from Egyptian farmers and ensconces himself as the “Lord of Egypt” and “ruler of Egypt,” acting in the name of the Pharaoh. When drought and famine finally hit, Joseph hatches a scheme to increase his and the Pharaoh’s wealth and power. As the starving Egyptians appeal to the Pharaoh to get back some of the grain they have deposited over the years, the Pharaoh tells them to go talk to Joseph. He tells them that they must pay for the grain and “gathers up all the money that was found in the land of Egypt.” (Genesis 47:14)404 A severe depression occurs when the currency fails. Following are a few of the powerful verses:

15: And the money failed in land of Egypt, and in the land of Ca- naan and all the Egyptians came to Joseph and said, Give us bread, for why should we die in thy presence? For the money faileth.
16: And Joseph said, give your cattle, and I will give you food for your cattle, if money fail.
17: And they brought their cattle unto Joseph: and Joseph gave them bread in exchange for horses, and for the flocks, and for the cattle of the herds, and for asses, and he fed them with bread for all their cattle for that year.
18: When that year was ended, they came unto him the second year, and said unto him. We will not hide it from my Lord, how our money is spent: my lord also hath our herds of cattle: there is not ought left in the sight of my lord but our bodies and our lands.
19: Wherefore shall we die before thine eyes, both we and our land? Buy us and our land for bread, and we and our land will be slaves unto Pharaoh...
21: and as for the people, he made slaves of them from one end of Egypt to the other.
2011-08-23 21:14 # 19
Flipper
... så korruption verkar vara en gammal företeelse. Och samma gäller för fallet med skökan som korrumperar jordens konungar att begå "otukt" med henne. I stället för fullgöra sina "äktenskapliga plikter" till folket väljer somliga ledare att göra det med skökan och låter så nationen leva i fattigdom
2011-08-23 21:34 # 20
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger
15: And the money failed in land of Egypt, and in the land of Ca- naan and all the Egyptians came to Joseph and said, Give us bread, for why should we die in thy presence? For the money faileth.


Heh, jag läste precis detta igår kväll. Appropå fallerande valutor.
2011-08-23 21:57 # 21
Skrumpelnubb
Kanske vi kommer tycka bättre om det kommande islamiska ekonomiska systemet än detta?

http://www.imranhosein.org/books/103-islam-and-the-future-of-money.html

Liberty Silver kanske skulle börja sälja Gold Dinar och Silver Dirham?
Senast ändrad av Skrumpelnubb; 2011-08-23 22:02
2011-08-23 23:18 # 22
Peterik
öhh....vad skall man säga? Trodde att alla visste att vilddjuret i Uppenbarelseboken är den romerske kejsaren. Man måste läsa den i sin historiska kontext....den tar upp funderingar och visioner från den tid den skrevs, dvs när israeliterna var under romerskt styre....


well well..

ha det bra

Peterik
2011-08-24 00:07 # 23
Skrumpelnubb
@Peterik

Då tror vi olika om det.

Mvh
/Robban
Senast ändrad av Skrumpelnubb; 2011-08-24 00:11
2011-08-24 00:37 # 24
Silverbullit
Re: Robban, Peterik.

Jag tror inte alls att ni tror särskilt olika, ni kanske bara glömmer att det som var rätt o passade in i den tid texten skrevs och hade sin självklara betydelse då, även kan gälla och kan vara till vägledning för kristna idag. Annars skulle bibeln vara en ganska torftig bok, om det t ex. Paulus m fl. skrev i sina brev till församlingarna bara talade till de kristna då och där.

Jag ska ärligt säga att jag har lite svårt för tolkningar av Upp. boken som är av den detaljerade sorten med exakta år, geografiska platser mm, de leder så lätt till onödiga och fruktlösa dispyter. Däremot är jag säker på att Upp. boken har mycket att säga kristna även om dagens "Rom/Babylon" eller världsordningen, vilket inte är så konstigt. Vi människor är beskaffade på samma sätt som då och makterna bakom "kulisserna" är också de samma. Så ett system som förslavade hela den kända världen fungerar antagligen lika bra att förslava hela den kända världen idag.

Det är kanske ingen slump att romarriket fått stå modell för så många olika företeelser hos jätten i väst. Ett otal historiska fakta samhällssystem/strukturer är påfallande identiska om man jämför romarriket och USA (eller krafterna som använder landet som plattform) såväl detaljer som hur landet/riket utvecklats.

Jag tror att vaksamhet i den yttersta tiden handlar om att inte låsa sig vid en viss tolkning utan se till helheten, annars blir det lätt att man inte ser skogen för alla träden... eller nåt?

Hoppas vi får fortsätta denna intressanta diskussion!
Senast ändrad av Silverbullit; 2011-08-24 00:38


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt