Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Vilket mynt?
Vilket mynt?
2011-08-15 17:12 # 1
Mogge8212
Sitter och funderar på att köpa en del silvermynt.
Väljer mellan Silver Buffalo och LS egna 2011 mynt.
Har en fundering på att köpa 500st för att få dem så billigt som möjligt.

Fördelen att köpa LS egna mynt är väl att de är någon krona billigare än Buffalo och att det inte är någon spread på mynten.
Finns det någon nackdel? (mer än kanske att det tar lite plats att förvara 500st mynt)
Eller ska man titta mer på kr/g och satsa på tackor istället? (ja jag är nybörjare på detta med ädelmetaller)




2011-08-15 18:12 # 2
Mikael
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge8212
Sitter och funderar på att köpa en del silvermynt.
Väljer mellan Silver Buffalo och LS egna 2011 mynt.
Har en fundering på att köpa 500st för att få dem så billigt som möjligt.

Fördelen att köpa LS egna mynt är väl att de är någon krona billigare än Buffalo och att det inte är någon spread på mynten.
Finns det någon nackdel? (mer än kanske att det tar lite plats att förvara 500st mynt)
Eller ska man titta mer på kr/g och satsa på tackor istället? (ja jag är nybörjare på detta med ädelmetaller)


Efter att precis i dagarna köpt en låda LS kan jag intyga att utymmeskravet är tämligen modest, så jag tycker du oroar dig lite i onödan! ;-)

Priset per kilo på 500 LS är i stort sett detsamma som tackorna också, så jag vet inte om det är mycket poäng med tackor överhuvudtaget. Mina gamla tackor är ganska fula, så av rena Von Anka-skäl önskar jag att jag satsat på mynt från början...