Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Bostadsbubblan.
Bostadsbubblan.
2011-08-12 18:38 # 1
Silverik
Tjo!

Jag har funderat på att köpa hus, men det känns som om det är vettigare att vänta lite med detta tills "bostadsbubblan spricker". Somnliga säger att priserna inte kommer gå ner, utan snarare tvärtom, men det känns ju inte som det precis... Frågar man "experterna" så säger ju dem olika.....

Så vad tror ni om detta? Hur mycket kommer bostadspriserna sjunka (om dem nu gör det?) och under hur lång tid pratar vi om?

Någon som har några fundering kring detta? Slå till eller vänta?

Hörs! =)
2011-08-12 18:42 # 2
impact
Hej Henrik
Ska du köpa på "landsbyggden" så är priserna helt ok och blir säkert bara marginella skillnader.
Däremot om du köper i "stan" så ju större stad desto dyrare så det är nog där prisfallen kommer.
2011-08-12 19:12 # 3
Silverik
Jo, jag hade nog tänk lite mer "lantligt". Skulle bara kännas jobbigt och köpa något och sedan dyker värdet på huset man köpt, det är ju ganska mycket pengar det rör sig om...

Fast o andra sidan är det ju ingen idé att vänta typ 10 år på att priserna (kanske) inom den tiden sjunker.


Mvh
/Henrik
2011-08-12 19:34 # 4
In4mayshun
Cornucopia hänger ju här på forumet ibland. Skicka PM och fråga. Jag tror han avråder! :-D

De senaste månaderna har han knappt skrivit om annat än den kommande kraschen på bomarknaden....

http://cornucopia.cornubot.se/
2011-08-12 22:10 # 5
Silverik
Skall kika på detta, tackar! =)
2011-08-14 14:25 # 6
Guru
För övrigt så är det även sveriges överlägset bästa Blogg.
Där finns mkt annat nyttigt utom info om den kommande stagneringen och fallet på bo marknaden. Tips kolla irlands bostadspriser dom har haft den bankkris som troligen kommer hit jämför priserna innan och efter stupet så kan du få ett hum om vad det rör sig om för skillnader i att vänta 2-4 år.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt