Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Tavex slut på guld!!!
Tavex slut på guld!!!
2011-08-08 15:38 # 1
JJ
så här står det på deras hemsida

"Med anledning av det rådande globala finansiella situationen har intresset för fysiskt guld drastiskt ökat. Detta har medfört att de Europeiska guldproducenterna har sålt slut på guld vilket har medför att guldhandlare i Europa har svårt att få tillgång till fysiskt guld. Med anledning av detta kan därför Tavex tillfälligt inte mottaga fler guldorder. Denna situation är exceptionell och saknar motstycke i Tavex 20-åriga historia. Vi bevakar situationen nära och vår bedömning är att situationen är av tillfällig art och att vi snart skall kunna fortsätta vår guldhandel som vanligt. De kunder som redan har lagt och betalat en order kommer att få sina produkter. "

http://www.tavex.se/index.php?main=61&newsID=256
2011-08-08 15:42 # 2
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Vårt lager för guld börjar också sina. Jag har varit i kontakt med våra underleverantörer idag och än så länge kan de leverera men många guldprodukter börjar bli slutsålda.

Vi kommer fortsätta saluföra våra produkter tillsvidare så passa på medan de är tillgängliga.
2011-08-08 15:45 # 3
Selous
På tradera ligger priserna i den del fall högre än LS priser på en del auktioner som går ut idag..
2011-08-08 15:58 # 4
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Jo, vi har höjt priserna på guld med 2-3% under e.m. Om efterfrågan fortsätter så här och det börjar bli riktigt svårt att få tag på fysiskt måste vi höja mer och även höja på silver.
2011-08-08 16:54 # 5
Selous
Torgny, upplever du att premiumet för fysiska metaller förändras i dina kontakter med grossister*handlare eller förblir intervallen relativt intakt gentemot papperspriset?
2011-08-08 19:06 # 6
mfm
Tillslut vågade någon köpa den sista 50 pesos, det verkade sitta långt inne...
2011-08-08 19:16 # 7
bluesky
En artikel på DI nu också:

http://di.se/Artiklar/2011/8/8/241968/Guldet-pa-vag-att-ta-slut/?sr=6&tr=291461&rlt=0
2011-08-08 19:19 # 8
.
Hej mina kära vänner:

Skall jag köpa 1 st philharmonic 1 oz ( eller någon annan av de 1 oz guldmynt som finns kvar )

eller ska jag köpa 5 st 20 francs:)

mina sista pengar innan guldpriset exploderar :D

vilket tycker ni?
2011-08-08 19:23 # 9
mfm
Finns kvar var? Spelar nog inte så stor roll vilket du tar, inte så stor premie eller samlingsvärde på någon av dem. Om du tror att du kan behöva pengarna i framtiden så kan det vara smidigt att kunna sälja av ett litet mynt i taget.
Senast ändrad av mfm; 2011-08-08 19:27
2011-08-08 19:24 # 10
Peterik
Känns lite surt att jag inte fattade det här med guld-silver tidigare...ja ja....jag hann o köpa lite guld innan det tog slut. Får väl köpa silver när nya färska pengar ramlar in...

Ha det


Peter
2011-08-08 19:41 # 11
.
Citat:
Ursprungligen postat av mfm
Finns kvar var? Spelar nog inte så stor roll vilket du tar, inte så stor premie eller samlingsvärde på någon av dem. Om du tror att du kan behöva pengarna i framtiden så kan det vara smidigt att kunna sälja av ett litet mynt i taget.


Nej det är inte till någon samling. Det är en investering, en "min-investering" om man så vill :D
2011-08-08 20:04 # 12
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Jag har varit i kontakt med våra underleverantörer idag och än så länge kan de leverera men många guldprodukter börjar bli slutsålda.


Du kan inte ge oss mer information? Vad börjar ta slut?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt