Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Import av Silver från USA
Import av Silver från USA
2011-08-07 22:08 # 1
Princepar
Hej,

Jag var i New York i förra veckan och köpte en "begagnad" 50 Troy Ounce silvertacka. Jag tog med mig den på planet hem utan problem. Min fråga är; skall jag egentligen betala tull och moms?
2011-08-07 23:02 # 2
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Endast moms
2011-08-07 23:18 # 3
Inge Peng
Jaha ... Princepar.. ?
Kommer du att ringa skatteverket och fråga om du inte kan få betala in lite moms....
Jag menar, man vill ju inte lura staten på rättmätlig inkomst.. eller ...
2011-08-08 17:53 # 4
Princepar
Hej, ok, då vet jag. Nej, det blir inget samtal till Skatteverket men däremot kommer jag att förvara mina framtida köp av silver i USA. Planerar ett större inköp av silvertackor i veckan och tänker inte riskera att de hamnar i tullen så att jag åker på momsen. Nu kan jag köpa momsfritt!
2011-08-08 18:15 # 5
tobeji
hej
Känner Du marknaden och får man då fråga vart Du köper Ditt silver ?
MVH
Tobe
2011-08-08 22:27 # 6
Inge Peng
Hallå där !
Jasså det blir inga samtal till Anders Borg och hans vänner.. Men då tänkte jag till lite.. varför gå över ån eller åka över det stora havet till landet bankrutt... Norge har ingen moms på silver och det är ju enheldel närmare.. Men fortfarande
lite i gråzonen om man läser lagboken.... Men vem gör det ?
2011-08-08 22:33 # 7
SIMM
Men om jag som turist åker till ett land och köper ett par byxor, en kamera, en pava whisky etc. inte tusan står tullaren där och vill ha tull och moms (såvida det inte är så mycket av en vara så det kallas smuggel). Jag ser det heller inte som smuggel med mina nya byxor, kameran och flaskan i handen.

Tror inte vi skall dra för höga växlar här om olagligheterna med 50 oz silver. Vad säger man då på andra hållet om man för ut en väldigt massa kosing ut landet för att förvara det i ett annat land? I detta fall USAA+

// SIMM
2011-08-08 22:55 # 8
Princepar
Inge Peng,

jag känner inte till marknaden i Norge men jag har svårt att tänka mig att priserna skulle vara lägre än i New York. Det är en väldigt hög omsättning i handeln och priserna blir pressade.
2011-08-08 23:44 # 9
@mrhaw
@inge peng TACK FÖR DEN INFON! ?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt