Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Hur illa är det egentligen?
Hur illa är det egentligen?
2011-07-31 02:40 # 1
mac
Jag vet att det inte ser vidare ljust ut för ekonomin varken i USA eller Europa, och alla är väl överens om att det bara är en tidsfråga innan korthuset rasar.

Men hur ser det ut för oss i Sverige framöver, hur illa kommer vi drabbas av det hela? Är det läge att börja lagra konserver och andra nödvändigheter, eller är det och ta i? Vad tror ni?

Har åtminstone som alla andra här börjat köpa guld istället för att lägga värdelösa papperslappar på hög...

Marcus
2011-07-31 07:51 # 2
Silverik
Jag vet inte riktigt, undrar lite det med..... Verkar ju vara väldigt få som är bekymrade över ekonomin, i alla fall i min omgivning... Men jag kommer fortsätta att investera i guld/silver och mat är ju aldrig fel att ha hemma!! ;)
2011-07-31 11:34 # 3
bjorn
Jo det ser väldigt illa ut. på frågan om det är läge att köpa mat så skulle jag säga som dr martensson i hans crash course.
chansen att du behöver ett matlager är nog ganska låg för närvarande men konsekvensen om du behöver ett och ej har det är väldigt stor. och det kostar ej så mycket att handla in några kg med ris pasta o annat.
se det som en brandförsäkring. högst osannolikt att du någonsin behöver en. men trist om du gör det och då ej har en.
2011-07-31 20:25 # 4
Selous
Det här med matlager är egentligen inte så dramatiskt, köp dubbelt så mycket av det du brukar handla nästa gång du handlar (givetvis bortsett från mjölk, ägg och annat som snabbt blir gammalt). Upprepa det i en månad så har du en månads matbuffert där det enda du behöver kunna köpa är färsk mat. I fortsättningen så handlar du som innan, skillnaden är att när du kommer hem med du köpt så åker det längst bak i kön och du använder med kortast datum. Det tar en månad att få ihop en matbuffert för en månad på det viset och det tar egentligen ingen extra energi att fixa och det är väldigt enkelt att hålla igång. Håller du på i två månader så har du i princip en buffert för två månader osv..
2011-08-01 21:42 # 5
HPX
Min framtidsutsikt (helt ovetenskaplig) :

Just nu : Inte så illa (i Sverige iaf, Grekland är en annan historia).

I en någorlunda snar framtid : Sämre

Ytterligare ett par år senare : Ganska illa faktiskt

Om politiker därefter inte tar sig samman och slutar förstöra samhället : Fördjävligt

Om vi får någon annan form av allvarlig kris under pågående politisk/ekonomiska kris : Total-katastrof
2011-08-03 01:18 # 6
Tel
Jag tror att vi kan bedöma lägets allvar via guldpriset omvänt.
Just nu ser det illa ut.

Det finns däremot en lång väg kvar tills vi behöver det där nödskafferiet. Det skadar inte att börja samla redan nu å andra sidan, ingenting går till spillo i alla fall om det inte, mot förmodan, visar sig vara nödvändigt (fast hur det kunde komma sig har jag svårt att förstå.)

Vid 2000, börjar se allvarlig ut
4000, oops, nu är det illa
5000, var är närmaste fallout shelter...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt