Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < En fråga om oädla metaller för en gångs skull. (Armbandsanalys)
En fråga om oädla metaller för en gångs skull. (Armbandsanalys)
2011-07-24 01:17 # 1
rtardart
Hallå, inte säkert att det här är rätt forum att skriva i men ändå.
Min kära flickvän bestämde sig för att köpa silverarmband till oss, sagt och gjort, hennes med någon guldaktig ton, trodde den var pläterad, så ringer hon och säger att den färgar hennes handled grön.
Okej, dom har blandat i nåt skit i gultoningen kanske, tänker jag, så får jag mitt, ser att det inte heller är silver även om det inte är guldtonat. Det är bara väldigt inte silver (tack LS för att ha lärt mig lite mer om det iaf). Och nu två dagar senare så får även jag gröna märken efter dusch med det här armbandet.
Så. Folkens. Vad i hela friden är det för något jag bär runt armen? Någon metall som gör så? Någon legering som ger grön ton som känns igen? Bild kommer snarast.
2011-07-24 10:14 # 2
Solidus
Kort och gott (?) Cu, koppar. 830 silver gör så pga för mycket koppar, därför gör man smycken i 925 sterling silver nu för tiden. Sen är det frågan om det finns silver i ditt armband ö.h.t., kolla ev stämplar
2011-07-24 17:24 # 3
rtardart
En "Hand made" och en bruten pil / blixt-pil? Så inget av værde vad jag kan se.
Misstænkte koppar, men trodde det rørde sig om år innan det børjade ärja.
Någon som har densitet på .830? Skulle ju kunna køra uteslutningsmetoden iaf.
2011-07-26 23:17 # 4
Tel
Koppar legering, helt klart.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt