Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Hitta information om myntsamling
Hitta information om myntsamling
2011-07-11 11:40 # 1
Boxofrocks
Hej!

Jag har fått en myntsamling som heter "Svenska regenter" och som består av 24 stycken mynt som, enligt ägarbeviset, består av 92.5% silver. Är det någon som vet var det går att hitta information om dess värde? Om jag bestämmer mig för att sälja, var gör jag det bäst? Här? Tradera? Andra förslag?

/Jimmy
2011-07-12 12:01 # 2
OXiGEN
Senast ändrad av OXiGEN; 2011-07-12 12:02
2011-07-12 12:20 # 3
Boxofrocks
Hej och tack för svar!

Jo, jag har sett dem och de gjorde mig lite fundersam. Priset de ligger ute för överenstämmer inte riktigt med vad han som jag har fått dem av gav för dem. Efter att ha googlat runt lite så verkar det som att utgivaren av samlingen har sålt prenumerationer till överpriser och min äldre släkting är väl en av de som gick på det.
2011-07-12 14:04 # 4
Selous
Är det inte mynthuset som gett ut dem? De är inte direkt kända för låga priser om man säger så..

Jag skulle nog tro att Tradera är enklast, där kan du kanske hoppas på ett litet premium på silverpriset.
Senast ändrad av Selous; 2011-07-12 14:05


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt