Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Bullion eller Napoleon?
Bullion eller Napoleon?
2011-06-30 02:44 # 1
Flipper
Enär guldet är så mycket billigare per gram i t ex ett 20 Francs Napoleon-mynt - 330 kr/gram - (ungefär som för guldet i en 1 oz Krugerrand) än t ex i en 1/10 oz Lunar från Australien - 430 kr / gram undrar jag vad fördel det kan finnas med att välja en bullion framför en Napoleon vid köp av små mängder guld. Någon som vet?
2011-07-02 11:43 # 2
mfm
Lunar-serien är avsedd för samlare och är högre prissatt (samlarvärdet kommer antagligen öka förutom ökningen av guldpriset). Men vill du bara komma åt guldet så köp 20 FR-mynt.
2011-07-06 00:57 # 3
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Kanske är inte dessa helt jämförbara då det är lite mera guld i 20 FR mynten nämligen 5,8 gram. Generellt är gramkostnaden högre för lägre mynt/tackor eftersom präglingskostnaden utgör en större del av priset.

Många av de historiska gamla guldmynten är attraktivt prissatta. Detta beror på utbud och efterfrågan. De har inte riktigt "hittats" av alla ännu. Även jag kände tveksamhet mot dem när jag började intressera men har vänt helt och fördrar dem nu eftersom de är riktiga mynt skapade för cirkulering med hållbar legering.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt