Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < PBOC ska prägla mer guld och silvermynt för att möta efterfrågan
PBOC ska prägla mer guld och silvermynt för att möta efterfrågan
2011-06-21 02:03 # 1
teasing1
... Som härstammar från folks rädsla för inflation.
Länk
Senast ändrad av teasing1; 2011-06-21 02:05
2011-06-21 08:12 # 2
beegee
Tecknen är tyvärr väldigt tydliga. Ekonomierna i världen är fallfärdiga. USA och QE vet vi och undrar vad som ska ske. Eurosamarbetet håller på att rämna. Grekland går väl med ett nödrop, men sedan Portugal, Spanien, Irland igen och Italien. Världens samlade "export" av inflation till Kina håller på att ta ut sin rätt. Det finns farhågor att ekonomin där nu bygger på en bubbla av utlåningar utan vettig täckning. Att man där då uppmuntrar till försäkring i guld och silver är väl ännu ett tecken på orosmoln.
Det sägs att den grekiske filosofen Diogenes alltid gick med en tänd lampa för att kunna veta när han träffade en vettig människa. Ingen vet varför så det hände väl aldrig. Han själv är ju död sedan ett par tusen år så det går ju inte heller att fråga. I min egen blygsamma värld, går jag alltid med en svensk silver 2 krona i fickan. Jag vill för min del inte sticka huvudet i sanden under dessa dystra perspektiv utan ständigt vara medveten om att söka vägar vidare.
Jag ser det som enkelt att köpa guld och silver. Det är inte en investering så mycket som en försäkring när TSHTF!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt