Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Vad är nu detta för lurig ny guld-"lag"?
Vad är nu detta för lurig ny guld-"lag"?
2011-06-18 09:58 # 1
Äktavara
Är det en sorts panikåtgärd av "dom" för att försöka hålla tillbaka det oundvikliga?
Svårt att få grepp om vilka konsekvenser detta kan få.

http://springmedsaxen.blogspot.com/2011/06/certifierat-guld-hmm.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SpringMedSaxen+%28Spring+med+saxen.%29
2011-06-18 10:44 # 2
billion
Om jag inte minns fel är det väl som så att Kadaffi och andra börjat handla med olja i utbyte mot guld. Kanske är detta ett sätt att försvåra denna handel? (försvara USD som "oljevaluta")

Gör länken klickbar:

http://springmedsaxen.blogspot.com/2011/06/certifierat-guld-hmm.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SpringMedSaxen+%28Spring+med+saxen.%29
2011-06-18 16:34 # 3
Guldmikroben
Silverfuturist har talat om "Hologram Gold" i början av sin karriär.
2011-06-19 12:02 # 4
Lugubert
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Om jag inte minns fel är det väl som så att Kadaffi och andra börjat handla med olja i utbyte mot guld. Kanske är detta ett sätt att försvåra denna handel? (försvara USD som "oljevaluta")

Jag tror jag redan gett mitt stöd på forumet för konspirationsteorin att kriget mot Qadhdhafi beror på att han propagerade för en panafrikansk valuta, gulddinaren

(Stavning av Muammars familjenamn enligt Svenska Språkrådets rekommendation.).
2011-06-19 15:54 # 5
Tranquillity
Hahaha =) Tycker att hologramgulds-grejen är ganska kul.

Han pratar om att eliten vill skilja på Certified gold (certifierat av eliten/"konungarna") och vad som kallas "Pagan"-gold.

Det verkar på killen i youtube klippet som att han tycker det hela är lika komiskt/skrattretande som jag tycker.

En fråga: Historiskt sett, är det konungarna eller bönderna som har spätt ut guld med basmetaller?

Kanske borde hologramguldet ha ett pris lägre än bondguldet?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt