Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Börskrasch innan vi ser QE3?
Börskrasch innan vi ser QE3?
2011-06-07 23:36 # 1
teasing1
Det känns som om hela världsekonomin har stannat upp. Det handlas allt mindre på börserna och det säljs allt mer.
Jag tror vi kommer att få se fler, så kallade, margin hikes på metall-scenen på kort sikt.

Jag tror att all den "stimulans" som QE2 har inneburit kommer att raderas innan QE3 sätts igång(om den sätts igång). Det skulle innebära en stor korrektion på börsen och massa annat elände som påminner oss om den senaste börskraschen.

Jag tror inte att vi kommer att få se guld och silver-prisökningar som vi hade första kvartalet i år, igen. Jag tror vi får ytterligare en dipp(kraftigare i silver), någon gång efter juni, för att sen stabilt klättra uppåt.

Jag tror det enbart för att säljvolymerna verkar öka generellt.
2011-06-08 00:25 # 2
Despierto
Jag är av samma åsikt. The Bernanks tal idag, marknadens reaktion, Goldman-Sachs omedelbara reaktion... Nu ska marknaden ner.
2011-06-08 01:54 # 3
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Nu ska marknaden ner.


Frågan är bara hur mycket?
Går det att "ta ner" marknaden kontrollerat?
Var(förutom i ädelmetaller) investerar man när detta sker?
2011-06-08 02:29 # 4
teasing1
Sedan när(om) QE3 sätts igång, vilket kommer krävas av Demokraterna, sen av Federal Open Market Committee (FOMC), sen av alla som är tungt investerade i aktier, som hellre ser en fallande dollar än en fallande aktiemarknad, då sjunker dollarn till rekordlåga nivåer och sedan skjuter ädelmetaller i taket.
2011-06-08 11:34 # 5
Despierto
FOMC gör väl mest som de blir tillsagda, det är ju deras jobb.

Jag tippar på att FED låter kurserna falla 20-25%, dra olja och andra råvaror med sig, och framkalla lagom mycket smärta. När de oundvikliga trista siffror som följer i kölvattnet på ett sådant fall kommer så gör Bernanke något.

Å andra sidan signalerade han i sitt tal att FED skulle fortsätta att vara tillmötesgående... Vi får se, om tre veckor slutar FED helt att köpa t-bills.
2011-06-08 23:02 # 6
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto

Å andra sidan signalerade han i sitt tal att FED skulle fortsätta att vara tillmötesgående... Vi får se, om tre veckor slutar FED helt att köpa t-bills.


Haha, känns ju tryggt att de ska fortsätta vara tillmötesgående. Jag som trodde att de skulle fly till deras månbas, och därifrån kontrollera oss med sin tankekontroll-maskin som de köpt av reptil-utomjordingar för allt vårat guld.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt