Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < En undran.
En undran.
2011-01-12 14:19 # 1
Anonym
Varför ska man investera i tex. silver?
Mina aktier och fonder går som tåget, tex. Volvo + 90% 2010.
2011-01-12 14:53 # 2
Anonym
Jag investerar inte i silver, jag ser det som om jag växlar pengar till en annan valuta och håller det som CASH långsiktigt.

Silver eller guld är inte lämpligt för korta placeringar bl a på grund av köp o sälj spread. Man kan inte jämföra det med aktieplaceringar.

Guld och silver är pengar= hårdvaluta som bibehåller sitt värde, men ifråga om silver finns det dessutom en möjlighet till stora vinster framöver på flera års sikt på grund av att det är mycket undervärderat. Silver nådde en topp på 50 USD 1980, och kostar nu ca 30 USD nominellt. Finns det något annat som i nominella tal är billigare än 1980? Tipsa mig i så fall, så skall jag omedelbart investera i detta.

KH
2011-01-12 15:00 # 3
Webmaster
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Jag investerar inte i silver, jag ser det som om jag växlar pengar till en annan valuta och håller det som CASH långsiktigt.


+1

Mina investeringar i ädelmetaller ser jag som långsiktiga (5år+). Pengar som jag behöver på kortare sikt riskerar jag inte på någon aktiemarknad eftersom det är just pengar jag behöver. Dessa sitter på ett bankkonto.
Senast ändrad av Webmaster; 2011-01-12 15:00
2011-01-12 16:10 # 4
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Varför ska man investera i tex. silver?
Mina aktier och fonder går som tåget, tex. Volvo + 90% 2010.


Hur länge går tåget då?
2008 var inte roligt att äga volvo.
2011-01-12 20:05 # 5
Herr K
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Varför ska man investera i tex. silver?
Mina aktier och fonder går som tåget, tex. Volvo + 90% 2010.


Som jag ser det om man hänger med lite, så pekar väldigt mycket på sämre tider i framtiden. Skuldkriser i EU och USA som "botas" genom nödlån genom nyskapade pengar = inflation. Här på hemmaplan råkar det svenska folket vara näst mest skuldsatt i världen sett till privata skulder, tack vare en överhettad bostadsmarknad som förr eller senare kommer krascha.

Med detta inräknat så ser i alla fall jag börsen som en alltför stor risk för att jag skall våga spekulera med mina pengar i aktier. Om det blir mer ekonomisk oro i världen än vi ser just nu så kommer ädelmetaller att öka än mer i värde, särskilt det undervärderade silvret.

Personligen ser jag ädelmetaller som en försäkring mot politisk och ekonomisk idioti.
2011-01-13 10:27 # 6
Lugubert
Citat:
Ursprungligen postat av Herr K
Personligen ser jag ädelmetaller som en försäkring mot politisk och ekonomisk idioti.

Just det, plus att mitt silver, med inköp för mellan 5 och 12 månader sedan, redan gått med i snitt 20 % ren vinst, d.v.s inköpskostnad minus dagens sälj = efter det att moms och spread tjänats in. Jag tippar ytterligare minst 50 % plus i år.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt