Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Sverige = Amerika = Inca
Sverige = Amerika = Inca
2011-06-01 22:57 # 1
SIMM
Som många vet har jag vaknat sent. Är därför inte lika duktigt som många av er vad som händer med oss och vår omvärld. Men ju förre man vaknar ju bättre är det - troligen inte bara för en själv utan för hela samhället.

Varning1.
Den litteratur jag läst på senare tid har verkligen öppnat ögonen på mig hur lika vi är emot Amerika (jo visst finns det olikheter, men det är inte de jag syftar på). Hur saker beskattas, hur vinsterna beskattas med olika skattesatser, hur skattepåverkan renat allmänt är så är det slående lika med våra egna. Förutom att vissa punktskatter är lägre över drickat, ex. deras bensinpris är lägre etc. så är en majoritet av skatter och skatteförmåner etc. otroligt lika våra - känns det globala samhället igen? Jag trodde faktiskt att det fanns fler skillnader än likheter, men det tror jag inte längre.
Vi arbetar både här och där 2/3 av vårt liv för att betala SKATT. Se artikeln hur man betalade skatt förr, vad är skillnaden?

Varning2
Denna länk är lite av halvreklam för att gå med i nyhetsbrev om hur du kan tjäna storkovan. Om det är sant eller inte låter jag andra att bedöma, själv är jag inte med. Likt andra amerikanska sajter och reklam så påstår de ju att de är jättebra och du tjänar miljoner, medan de bara får fjuttiga $49.49. Den biten får ni själva ta ansva för jag gör det inte. De kan vara bra eller är det dynga - som så mycket annat.

Men länken innehåller samtidigt en bra jämförelse mellan vad so händer oss nu globalt och vad som hände Inka-folket, Spanjorerna och Europa för länge sedan.
Bäst gillar jag citatet "Investera i inflation, det är det enda som går upp" Will Rogers.

The Curse of the Incas
(länkarna skall tydligen vara inom citattecknen - namnen på länken efteråt, sorry)

// SIMM
Senast ändrad av SIMM; 2011-06-01 23:25


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt