Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silver kommer att bli värt mera
Silver kommer att bli värt mera
2011-05-27 00:28 # 1
Anonym
Silver används i många produkter kolla videon
2011-05-27 02:02 # 2
Anonym
Att det nominella värdet på silver kommer stiga på sikt är nog i princip alla som hänger här överens om. Att silver däremot skulle bli värt mer än guld är det nog inte lika många (läs: ingen) som håller med om!

/W
2011-05-27 02:33 # 3
rtardart
Han nämnde RFIDchip som en silverprodukt, och pass som en annan, trots att bilden klargjorde att det var passets RFIDchip som menades. Just saying. Sånt kan man ju inte lita på :)
2011-05-27 04:45 # 4
Webmaster
Moderator
2011-05-27 05:46 # 5
Orgott
Först måste jag säga: Jag köper silver så mycket jag kan hela tiden och kommer fortsätta med det

Jag har hört att det finns 5ggr så mycket investeringsGuld som det finns investeringsSilver ovanför ytan.

Men jag har också hört att:
det finns 5ggr så mycket mormors-silver-bestick o liknande som det finns investeringsGuld (Mike Maloney berättade i en av sina youtubeklipp).
så om silverpriset stiger jättemycket kan det hända att silver utökas i mängd från 20 X till 500 X i fysiska tillgångar (20X silver=3 månaders förbrukning av silver, så 500x är över 6 år av silverbuffert).

jag har hört kritiken förut, att vad händer ifall alla gamla gummor svärmar till tradera och säljer allt sitt guld/silver?

För visst finns det ett shortage och silver är undervärderat.
Men det är nu, med rådande utveckling.
Om det förändras (silver blir för dyrt att ha i teknologin så de måste byta till någon annan metall, eller att alla gummor floodar marknaden) då kanske det återgår till en mer normal utveckling än den vi sett i år?

Träffade en kollega på bussen idag, visste att hon var intresserad av investeringar så jag tipsade henne att hon borde informera sig om silver/guld. Då utbrast hon:
-vad tur jag träffade dig, egentligen skulle jag ha sålt allt guld (smycken) jag hade i mitt bankfack IDAG men jag försov mig.
Hon är ca 60 år gammal och jag tror inte hon är unik, en guldhandlare uppskattade att varje svensson har ca 15-30gram guld som inte används, det är rätt mycket guld/silver troligtvis som ligger och skräpar. Vi vet också att svensson inte tänker så mycket själv, börjar alla deras bekanta sälja sitt silver/guld samtidigt som euro/usd går åt skogen samtidigt som bostadsbubblan börjar pysa...då tror jag vi kommer se en enorm ökning i silver/guld-försäljning av privatpersoner och om detta händer globalt då undrar jag om det kommer ha någon större påverkan på silver/guld-priset?

Sen kulturell skillnad, i Sverige har säkert gummorna silver/guld. Men min misstanke är att andra kulturer har en större förkärlek för silver/guld än svenska gummor, vad tror ni?
Jag menar indien stod för 61% (eller nåt sånt) av guldimporten i världen innan kina började intressera sig, i indien finns det helt säkert massa gummor/gubbar med silver/guld de inte använder. Nu vet jag dock inte hur indien kommer påverkas av euro/usd/bostadsbubblan, nån som har insikt i resten av världen?

en sista sak som jag funderat på
jag ser mycket silver/guld-information från amerikanska kanaler (politiska: ron paul, silver/gold-bugs: mike maloney, robert kiyosaki, eric sprott, peter schiff, silverfuturist, rawdoglet, h1inc, silvercelli osv osv.) och en sak som slår mig är den närsynthet de flesta har. När de pratar om silver/guld och dollarn så är det verkligen bara det de pratar om, det slår dem knappt att det finns andra länder i världen och andra valutor. Visst de tar ofta in kina i sina analyser men det är som ändå att allt handlar om USA, någon annan som har nån åsikt om detta?

/mvh Orgott

youtubetips:
stellaconcepts (youtubekanal och spotmex), tyvärr har han uppehåll nu men kommer säkert tillbaka snart.
har någon nåt boktips, youtubetips eller liknande så hör gärna av er.
2011-05-27 17:44 # 6
ynnebsilver
silver vil bliver det nye guld..!! køp silver..nu..(fysisk silver)
eler slave for det senere..!!
2011-05-27 17:58 # 7
ynnebsilver
us dollar...er snart yt...! silvermanipulation pågår endda..!
når dette er slut..! silver price....sky-rocket...!! op til 10X nu-pris..eller mere.?
kanske 1000X....nu pris..! google silver and gold marked news....
min favorit site...!
2011-05-28 00:19 # 8
beegee
Priset på silver och guld kommer att stiga eftersom QE2 och räddnings paketen till Grekland kommer ställas på sin spets ungefär samtidigt, slutet av juni. Oron i världen minskar heller inte, och konjunkturen verkar mattas också i Sverige.
Jag tror att det är nu som köpläget/ fönstret öppnas rejält. Speciellt om man ser sin investering på lång sikt och inte bryr sig om de korta fluktuationerna.
Läst i sumpen i min kaffe kopp!
2011-05-28 00:56 # 9
Anonym
@Orgott. Intressant inlägg, tack.
2011-05-28 01:07 # 10
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av beegee

Läst i sumpen i min kaffe kopp!


Och jag ser...*hhmmm*...dramatiska fall på Comex, spot nere på....tjugo dollar?....jag ser....extremt höga premier på fysiskt silver...och nästan ingen prisskillnad mot idag.

Hoppas jag har fel.
2011-05-28 01:40 # 11
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av beegee

Läst i sumpen i min kaffe kopp!


Och jag ser...*hhmmm*...dramatiska fall på Comex, spot nere på....tjugo dollar?....jag ser....extremt höga premier på fysiskt silver...och nästan ingen prisskillnad mot idag.

Hoppas jag har fel.


Jag ser Etiopiska slavars svett och tårar, flyktingströmmar som fastnat i Libyen, tårgasmoln från Barcelona, Aten och snart Dublin som förlöjligar vulkanernas femton minuter i rampljuset, inflation i alla dess former, media säljer lögner, Gaddafi ersätter Bin Laden, Palestina erkänns som nation och får ta över Island så länge de lyder Internationella Valuta Fonden, wikileaks tar fram fakta som pekar på att Barrack Hussein Obama är klonad, och i Sverige vinner Martin Idol, för han är så oskyldig, naiv, snäll, gråter när fiskar dör och sexig.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt