Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < En padda för ett guldmynt......
En padda för ett guldmynt......
2011-01-11 20:12 # 1
förnuft & känsla
Vi kan kalla det för veckans provokation....eller bara en rolig historia.....

Två bönder gick på en landsväg. Plötsligt hoppade en padda fram för deras fötter. Den förste bonden sade till den andre: "Om du äter upp paddan, ger jag dig ett guldmynt." Den andre bonden fångade paddan och åt upp den, varefter han fick det utlovade guldmyntet. Efter en stunds fortsatt vandring hoppade ännu en padda upp ur diket framför deras fötter. Då ville den andra bonden, som förut ätit paddan, sätta sin vän på prov. Han sade: "Om du äter upp paddan, får du ett guldmynt!" Den förste bonden ville inte vara sämre än sin vän. Han fångade paddan och åt upp den, varefter han fick det utlovade guldmyntet. Då vandrade de båda vidare, och plötsligt liksom med en mun ropade de: "Varför ha vi egentligen ätit upp var sin padda?"

Hahahaha......

/Förnuft & känsla


2011-01-12 00:12 # 2
Anonym
Haha, ja så kan det gå i transaktionens värld.

Kom och tänka på en annan sak, när jag var mycket yngre så var jag och två kompisar alla skyldiga varandra pengar, eftersom vi alla var fattiga hade vi sällan pengar, men en dag så betalade den ene 1kr till den andre som delbetalning, detta gjorde att han med samma krona kunde betala till mig som i sin tur kunde betala till den förste och det låg till så bra att efter några vändor var vi skuldfria allihopa.

Det tog inte lång tid innan vi insåg att vi fortfarande bara hade en enkrona och att vi alla i princip fortfarande var lika fattiga, vi tyckte alla att det hela kändes orättvist men att skulderna ändå faktiskt var betalda. Vi diskuterade hurvida detta skulle "gillas" eller inte eftersom alla ville ju ha en femtiolapp att spendera eller hur mycket det nu handlade om men samtidigt var vi ju glada över att bli skuldfria så vi valde att acceptera det hela.

En mycket intressant situation var det iallafall, kanske någon ekonom har några intressanta kommentarer? :P


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt