Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Moms på 40% svenska cirkulerade mynt?
Moms på 40% svenska cirkulerade mynt?
2011-05-21 18:39 # 1
Anonym
Jag har hört olika bud på huruvida cirkulerade mynt som är och har varit lagliga betalningsmedel är momspliktiga eller ej.
Om värdet på mynten överstiger dubbla nominella värdet så är det enligt vissa källor momspliktigt.
Hur ligger det till? Finns några ställningstaganden / domar från skatteverket som är vägledande i frågan?
Vad jag hört om guldmynt så är de momspliktiga om värdet överstiger dubbla guldpriset, men det är ju inte samma som dubbla nominella värdet för silvermynt.
(Svenska 40%:iga mynt är ju värda mångdubbelt mer än nominella värdet..)


Vad det gäller LS så kör de med vinstmarginalbeskattning om jag fattat det rätt, så där räknas momsen på annat sätt.

Anledningen till frågan är att jag funderar på att investera i cirkulerade mynt 40% i ett bolag och då känns det bra om man, vid eventuell försäljning senare, kan sälja till privatpersoner utan att lägga på momsen.
//HPD


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt