Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Bull market guld o silver
Bull market guld o silver
2011-01-11 19:41 # 1
JJ
Var tror ni vi ligger någonstans? om man kollar på Brent Harmes bull market. skulle vara kul om ni hade några teorier på var vi ligger och varför. Om det änns e en bull market på guld och silver.

http://goldsilver.com/article/Three-Phases-of-a-Bull-Market-by-Brent-Harmes/

jag skulle säga att vi ligger på andra hälften av fas 2.

Tala gärna om det är silver eller guld ni pratar eller om det gäller båda.
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-01-12 15:48
2011-01-11 20:00 # 2
förnuft & känsla
Precis, är det en bullmarket? En mycket relevant fråga!
Om man antar att det är det så håller jag med om slutet på fas två för guld. Silver är svårare - där känns det mera som ett enormt ackumulerande för närvarande. Silver kanske bara är i startgroparna för vad som komma skall....
Låt oss hoppas det.....
Själv går jag mycket på känsla men även fakta.

1) Känslan säger mig: tittar man på ett silver och guldmynt, ett troy unce vardera, och lägger dessa bredvid varandra så är de lika vackra men tillsammans underbara. Det ena kostar ca 300kr det andra ca 10500. Hmm....
2) Fakta: silver används och behövs idag i en mycket större utsträckning än guld...
Låt oss hoppas på ett förhållande 1:1

/Förnuft & känsla
2011-01-11 21:46 # 3
JJ
Förhållandet 1:1 skulle ju sitta fint (om inte guldet sjunker ner till 30 dollar oz, skratt)

Håller med om att silver är svårt att sia om eftersom det är en åtgångsvara.
Borde ju vara lättare att sia om den pga det.
Men det är det inte.

Det blir intressant att se om den stora massan hoppar på tåget snart,
eller om de är för inkörda på fiat valutan och i princip aldrig tappar förtroendet för den.
Förmodligen vaknar dem när det är försent och deras pappers pengar är helt utan köpkraft.
2011-01-11 22:04 # 4
förnuft & känsla
Förtroendet kommer massan att tappa men då har tåget hunnit långt, långt.....Har idag lyckats göra mig förstådd på jobbet och fått en arbetskamrat att inse att det som händer i världen idag inte är sunt och att pengarna tappar i värde dag för dag. Se bara på bensinpriserna, mat och inte minst ädelmetall! Någonting är riktigt fel.
Priserna på råvaror kommer att fortsätta uppåt med all sannolikhet.
Som Lindsey Williams säger - "You have seen nothing yet"......

/Förnuft & känsla
2011-01-12 09:55 # 5
Anonym
Jag har också läst en massa olika bedömningar i främst amerikanska sajter, över var vi befinner oss, och hur högt priserna kommer att stiga.

För min del tycker jag att det är en lite underlig debatt. Så länge vi har kvar nuvarande globala Fiat money system, där penningmängden ständigt ökar, finns enligt min mening bara en riktning för ädelmetallerna: uppåt. Och det kan aldrig bli frågan om att sälja så länge systemet är kvar.

Ifall vi får ett nytt system får man börja fundera på saken igen.

KH
2011-01-12 16:33 # 6
Liberty Silver / Gustav Andersson
Min uppfattning är att vi gick in början på fas 2 i somras nån gång. Detta när det gäller guld. Silver tror jag möjligtvis precis har passerat gränsen mellan fas1 och 2. Det talas lite grand om guld i media nu iaf.
Men fortfarande är ju många inställda på pappersguld då de har förtroende för systemet.

Jag kommer att fortsätta att ackumulera ordentligt med silver i alla dessa former iaf. Alla pengar som jag sparar kommer jag att sätta i silver eller möjligtvis guld. Jag kommer i klarspråk att konvertera alla papperspengar eller valuta, som jag inte har för avsikt att spendera under överskådlig tid, till guld eller silver. Något annat känns helt orimligt!
Jag vet bekanta som har över 150.000 liggandes på ett bankkonto och som inte har för avsikt att varken investera eller spendera dem. Jag är för tillfället inte lika lyckligt lottad, men det känns helt orimligt att inte konvertera dessa till en solid form av pengar som någon form av ädelmetall.

Med andra ord;
Om man inte har för avsikt att spendera eller investera. Konvertera då! Nu!
2011-01-12 19:12 # 7
Hedge
Ursäkta en nybörjare. Kan någon förklara fas-1 och fas-2. :)

Hoppsan hittade visst svaret i ett annat inlägg. tack för det.
Senast ändrad av Hedge; 2011-01-12 19:16
2011-01-12 20:34 # 8
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av Guld eller Skuld?
Min uppfattning är att vi gick in början på fas 2 i somras nån gång. Detta när det gäller guld. Silver tror jag möjligtvis precis har passerat gränsen mellan fas1 och 2. Det talas lite grand om guld i media nu iaf.
Men fortfarande är ju många inställda på pappersguld då de har förtroende för systemet.

Jag kommer att fortsätta att ackumulera ordentligt med silver i alla dessa former iaf. Alla pengar som jag sparar kommer jag att sätta i silver eller möjligtvis guld. Jag kommer i klarspråk att konvertera alla papperspengar eller valuta, som jag inte har för avsikt att spendera under överskådlig tid, till guld eller silver. Något annat känns helt orimligt!
Jag vet bekanta som har över 150.000 liggandes på ett bankkonto och som inte har för avsikt att varken investera eller spendera dem. Jag är för tillfället inte lika lyckligt lottad, men det känns helt orimligt att inte konvertera dessa till en solid form av pengar som någon form av ädelmetall.

Med andra ord;
Om man inte har för avsikt att spendera eller investera. Konvertera då! Nu!


det häftiga är att när man investerat sina pengar i silver eller guld och har bytt fiat pengar som legat på banken , som bara kommer förlora värde om man nu kan säga det är värde i en pappers lapp he he he , det är en enorm känsla av lycka att bytt sig från förlorar sidan till vinnar sidan ( nu menar inget illa mot dom som kanske inte tänker lika som jag , handlar mer om kunskap och vad man tror om framtiden ) , anledningen jag säger så är för som jag ser på framtiden så ser den inte så ljus ut -tyvärr ... önskar kunde tänka positivt , men när man ser hur länder faller ihop och fiat papper trycks i mängder då behöver man inte vara smart för att lägga ihop 1+1=2 ...
Jag håller med dig köp ädelmetall :)
2011-01-12 21:54 # 9
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av Guld eller Skuld?
Min uppfattning är att vi gick in början på fas 2 i somras nån gång. Detta när det gäller guld. Silver tror jag möjligtvis precis har passerat gränsen mellan fas1 och 2. Det talas lite grand om guld i media nu iaf.
Men fortfarande är ju många inställda på pappersguld då de har förtroende för systemet.

Jag kommer att fortsätta att ackumulera ordentligt med silver i alla dessa former iaf. Alla pengar som jag sparar kommer jag att sätta i silver eller möjligtvis guld. Jag kommer i klarspråk att konvertera alla papperspengar eller valuta, som jag inte har för avsikt att spendera under överskådlig tid, till guld eller silver. Något annat känns helt orimligt!
Jag vet bekanta som har över 150.000 liggandes på ett bankkonto och som inte har för avsikt att varken investera eller spendera dem. Jag är för tillfället inte lika lyckligt lottad, men det känns helt orimligt att inte konvertera dessa till en solid form av pengar som någon form av ädelmetall.

Med andra ord;
Om man inte har för avsikt att spendera eller investera. Konvertera då! Nu!


här är en intressant länk :)
http://www.youtube.com/watch?v=GtCcushdJXA
ytterligare en intressant länk
http://www.youtube.com/watch?v=cz0cXAeLbXQ

det ska bli intressant se hur det kommer bli om guldet stiger och silver följer med uppåt - kanske blir så många rusar in i guld för att sen inse att silver är väldigt undervärderat och då rusar silver - vem vet men intressanta tider väntar :) för dom som investerat i silver och guld
Senast ändrad av Boss; 2011-01-12 22:02


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt