Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Vilka mynt ska man köpa?
Vilka mynt ska man köpa?
2011-05-18 14:48 # 1
Anonym
Jag har för avsikt att investera i guld och silver. Mina syften är att dels behålla värdet vid en eventuell monetär kollaps / hyperinflation eller liknande, och även att de ska kunna användas vid eventuell byteshandel i det läget. Det ska även gå att växla in dem mot någon fiatvaluta om det skulle bli aktuellt vid något nytt monetärt system.
Det jag då undrar är vilka guldmynt respektive silvermynt man bör satsa på.
T.ex. silver buffalo, skulle det finnas skepsis mot dessa då de inte är statligt producerade?
Är Philharmonics lika eller bättre än krugerrands? Bättre alternativ?

tacksam för svar.
2011-05-18 20:07 # 2
Anonym
Själv föredrar jag utan tvekan svenska cirkulerade silvermynt utan tvekan för eventuell framtida byteshandel.
Vad det gäller guld så gillar jag Krugerrand, speciellt då de är ämnade för att cirkuleras. Annars finns det ju andra guld-alternativ med, men kända 1oz mynt skulle jag satsa på vad det gäller guld.

//HPD
2011-05-27 00:51 # 3
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Jag har för avsikt att investera i guld och silver. Mina syften är att dels behålla värdet vid en eventuell monetär kollaps / hyperinflation eller liknande, och även att de ska kunna användas vid eventuell byteshandel i det läget. Det ska även gå att växla in dem mot någon fiatvaluta om det skulle bli aktuellt vid något nytt monetärt system.
Det jag då undrar är vilka guldmynt respektive silvermynt man bör satsa på.
T.ex. silver buffalo, skulle det finnas skepsis mot dessa då de inte är statligt producerade?
Är Philharmonics lika eller bättre än krugerrands? Bättre alternativ?

tacksam för svar.


För guld skulle jag förorda Krugerrands som är världens mest präglade guldmynt. Om man önskar mindre mynt är sovereigns och franska 20 franc mynt mest kända.

För silver skulle jag förorda våra egendesignade Liberty Silver mynt om man önskar ett mynt med lågt initialpris och låg spread. Om man önskar så välkända mynt som möjligt är Silver Eagles det naturliga valet följt av Silver Maples och Silver Buffalos. En annan skillnad mellan dels Eagles & Maples och LS mynt & Buffalos är de två tidigare är statligt präglade medan de två sistnämnda är privatpräglade.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt