Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < George Soros dumpar guld
George Soros dumpar guld
2011-05-17 21:35 # 1
Styfen
2011-05-17 21:57 # 2
MFC
Kan vara att han ser en större korrigering.
2011-05-17 22:15 # 3
Anonym
Borde inte rubriken varit "George Soros dumpar papper?"

/skogge
2011-05-17 22:16 # 4
Arkivet
Dumpar och dumpar...

Citat:

Soros Fund Management sålde 99 procent av sitt innehav i fonderna SPDR Gold Trust och samtliga 5 miljoner aktier i iShares Gold Trust under första kvartalet 2011.

Samtidigt har han köpt aktier i guldgruvebolagen Freeport Mc Moran och Goldcorp, men i betydligt mindre skala.



Låter vettigt. Själv tankade jag på mig Boliden för 119 kr den 2011-05-09. Hoppas på en uppgång på lång sikt.
Senast ändrad av Arkivet; 2011-05-17 22:18
2011-05-19 01:19 # 5
Anonym
Ännu en lysande journalistisk bedrift av placera.nu.

Tycka vad man vill om Soros men han är inte dum.

Att fonden valde att lämna de "ökända" GLD och IAU låter som en klok strategi ifall det ligger någon som helst sanning om risk för leveransproblem på COMEX.

IAU kan enligt sitt prospekt handelsstoppas ifall det uppstår stopp eller leveransproblem på COMEX och kritiken mot GLD är väl inte direkt okänd på detta forum.

Det intressanta med senaste SEC-filingen (som aftonbladet, f'låt - placera.nu menar jag) var ju inte dumpandet av pappersgulds-etf:erna utan att man dumpade nästan hela innehavet i BankOfAmerica och 40% av JP Morgan.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt